استعمارگران غربی عامل عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی هستند

استعمارگران غربی عامل عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی هستند

امام جمعه خوی گفت: متاسفانه استعمارگران غربی عامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به مناسبتهای هفته اظهار داشت: عامل به وجود آمدن چندین مناسبت هفته، مانند شهادت رئیس مجلس اعلای عراق، ناپدید شدن امام موسی صدر ،انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر استکبار جهانی است.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: متاسفانه استعمارگران غربی در طول تاریخ و دوران استعمارگری خود همه ذخایر و معادن کشورهای اسلامی را غارت کرده و بین آنان و دانش و پیشرفت جدایی انداختند.

شکوری به بخشی از توطئه‌های استعمارگران اشاره کرد و گفت: حضور فیزیکی در تمامی کشورهای اسلامی، روی کـار آوردن حـاکـمـان وابسـته ،بدست گرفتن مدیریت مراکز علمی و آموزش عالی، مطالعه جدی و دقیق روی فرهنگ حاکم بر مسلمانان توسط شرق‌شناسان و لجن مال کردن اشخاص و گروه‌های مبارز مسلـمان از جمله توطئه‌های استعمارگران است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر غـارت ذخـایـر عـلـمی و فرهـنـگی مسـلمانـان، تسلط بر مراکز نظامی ،اقتصادی و سیاسی ،دامـن زدن بر اختـلاف قومـی و مذهـبی میـان مسلمانـان، تأسیس گروهها و فـرقه‌هـای وابسـته مثل وهـابیـت، راه‌اندازی رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و طراحی اختلافات مرزی در مـیان بسیاری از کشورهـای اسـلامی از سایر توطئه‌های استعمارگران است.

شکوری، آداب معاشرت و تعامل و مدارا با مردم از دیدگاه اهل‌بیت(ع) را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت در روایات متعدد، آداب معاشرت و تعامل و رفاقت با مردم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این باره امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید با مردم چنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر شما بگریند و اگر زنده باشید مشتاق دیدن شما باشند و رسول خدا(ص) می‌فرماید پروردگارم به مدارا کردن با مردم، همانند ادای واجبات دستور داده است.

خطیب نماز جمعه خوی به آثار و برکات تعامل و مدارا با مردم اشاره کرد و گفت: ایمنی در دین و دنیا، برقراری دوستی و صمیمیت، محفوظ ماند ایمان، پوشیده ماندن عیبها،از بین رفتن کینه و دشمنی و به وجود آمدن خیر و برکت از جمله آثار و برکات مدارا و خوش رفتاری با مردم است.

حجت‌‌الاسلام شکوری با تبریک 12 شهریور روز بهورز اظهار داشت: بهورزان مجاهدان خط مقدم عرصه بهداشت و درمان هستند که در روستاهای سطح کشور رسالتهای سنگینی از قبیل کاهش میزان مرگ و میر، واکسیناسیون کـودکـان، ارائه خدمات آمـوزشـی،جلوگیری از عوارض حاملگیهای متعدد،ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از بیـمار و آموزش تغذیه صحیح به مادران و چندین وظیفه دیگر را بر عهده دارند.

وی با اشاره به هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: سال 1360 برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران مصیبت‌بارترین و تـلـخ‌تـرین حـوادث و اتـفاقات همانند انفـجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 تن از بهترین فرزندان انقلاب اسلامی و آیة الله بهشتی،انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رجـایـی و باهـنر، ترور مقام معظم رهبری در مـسجد ابـوذر تـهران،ترور شهید هاشمی‌نژاد از یاران حضـرت امام (ره)، جنگ مسلحانه منافقین علیه جمهـوری اسـلامـی،شهادت دکتر چمران در جبهه جنگ علیه بعـثیان و استمرار جنگ تحمیلی و درگیریهای کردستان را در پی داشت.

شکوری با اشاره به ملاقات روز چهارشنبه رئیس جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری، مطالبات رهبری از دولت تدبیر و امید را مورد یادآوری قرار داد و اظهار داشت: ولی‌امر مسلمین از اقدامات مثبت دولت مانند کاهش تورم، آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی، مهار نوسانات تند و پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای تشکر و قدردانی کردند.

وی گفت: ایشان در ادامه مطالبات خود را، قرار نگـرفـتن در نقشـه طـراحـی شـده دشـمن، اتخاذ مواضع انقلابی و صریح در مقابل آنان ،حراست از اتـحـاد و یـکپارچـگی مـردم، پرهیز از حاشیه‌سـازی، حفظ شتاب پیشرفت علمی کشور، تـولیـد مـحصـولات فرهنـگی سالـم، جلوگیری از تولیدات مضر فرهنگی،جـلوگـیـری از فاصـلـه طـبـقـاتـی، جلوگیری از پایمال شدن فقرا و نیازمندان و توجه جـدی به موضوع اقتـصاد مـقاومتی را خواستار شدند.

امام جمعه خوی بیان کرد: علاوه بر آن، تشکیل یک ستاد فرماندهی برای اقتـصاد مقـاومتی‌، پرهیز از برنامه‌های غیرمنطبق با اقتصاد مقاومتی، لزوم توجه به بخش کشاورزی،جلوگیری از واردات بی‌رویه میوه، توجه به بخش معدن، پرهیز ازخام‌فروشی و توجه به کمبود آب و صرفه‌جویی در آن از سایر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بود.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon