نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) کلام امام را تحریف کنند

نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) کلام امام را تحریف کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) گفت: باید به هوش باشیم و نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) کلام امام را تحریف کنند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری در اجلاس وحدت اصولگرایان که با حضور دبیران استانی سه تشکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علت قرائت‌های مختلف از بیانات امام(ره) و رهبری، نفس انسان است که برخی فکر می‌کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم به نام دین ارزش‌های دینی را تحریف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای برخی که می‌خواهند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند، تصریح کرد: برخی می‌گویند نیاز به پیشرفت داریم و اگر دین هم آسیب دید دلواپس آن نباشیم، هرکس دین خود را حفظ کند، ما نباید از دیگران عقب بمانیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با رد این نظر گفت: نمی‌شود بر سر دین با کسی مصالحه کرد و سر سوزنی کوتاه آمد. ما در امر دین حق مصلحت سنجی نداریم. این از تعالیم قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: در برابر دشمن نرمش نشان دادن خطر ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا ما باید فدای دین بشویم یا دین فدای ما، گفت: پاسخ روشن است، باید دین را حفظ کنیم و از دنیا و جاذبه‌های فریب‌آمیز آن پرهیز کنیم. باید اصالت را به دین بدهیم و از ارزش‌های دینی تا آخرین نفس دفاع کنیم. باید اصل را در حرکت بر مبنای عقاید و احکام و ارزش های دینی بگذارید.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به ریشه‌های اختلاف بین مسلمانان افزود: هوا و هوس، جهل و آرای بدعت‌آمیز ریشه اختلاف بین مسلمانان است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند دچار اختلاف نشوند، باید اول معرفت خود را کامل کنند و حق را بشناسند و از جهل عبور کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید حق را شناخت و تا پای جان برای اقامه حق ایستاد.

آیت‌الله مصباح یزدی در پایان گفت: تا وقتی دچار هوا و هوس هستیم اختلاف از میان ما رخت بر نمی بندد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon