مسئولان برای دریافت خسارات قربانیان کشور در محاکم بین‌المللی طرح دعوی کنند


مسئولان برای دریافت خسارات قربانیان کشور در محاکم بین‌المللی طرح دعوی کنند

امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان ما باید در محاکم بین‌المللی برای دریافت خسارت‌های مادی و معنوی قربانیان مظلوم از ابتدای انقلاب تاکنون، طرح دعوی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با قدردانی از اقدامات خوب دولت اظهار داشت: طرح تحول سلامت در تاریخ بهداشت و درمان بی نظیر بوده است.

وی گفت: پرداخت فقط 5 درصد صورتحساب بیمارستان، خدمت بسیار بزرگی به ملت بزرگ به ویژه قشر آسیب‌پذیر است و راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در استان با تعرفه حداکثر 3 هزار و 600 تومان اوج توفیق در سیستم درمانی کشور است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری مهار آب‌های مرزی و مدیریت مصرف آب کشاورزی و پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای را از کارهای خوب دولت دانست.

عاملی حضور وزراء در استان‌ها به مناسبت های مختلف را از دیگر توفیقات دولت دانست و با مغتنم شمردن حضور وزیر شایسته کار در استان و در مصلی و ارائه گزارش عملکرد دولت، از وی که از فرزندان و مفاخر استان است خواست عنایت خاصی به استان داشته باشند.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از وزیر کار بخاطر تصمیم خاصی که نسبت به خلخال گرفته‌اند از وی خواست در قرار دادن شهرستان گرمی در منطقه آزاد، از تلاش خود دریغ نکند.

وی با یادآوری روز 8 شهریور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در چنین روزی که به روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، تصریح کرد: در جهان معاصر در عرصه مبارزه با تروریسم جای جانی و قربانی عوض شده است و سردمدار اصلی تروریسم یعنی آمریکا مدعی خسارت از قربانیان تروریسم شده و قصد دارد قربانیان تروریسم را پای محاکمه و پرداخت خسارت بکشاند.

عاملی با بیان اینکه آمریکا اخیرا با ادعای قربانی شدن جمعی از آمریکایی ها به دست ایران، دو میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران بر می دارد، افزود: آنها در برابر خسارت ادعایی اقدام می کنند ولی مسئولان ما در برابر خسارات و ضررهای قطعی آمریکا اقدامی انجام نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در استان در این مورد به شهادت 250 انسان بی‌گناه که در هواپیمای مسافرتی ایران توسط ناو آمریکایی به شهادت رسیدند و به قربانیان سلاح‌های شیمیایی عراق که اخیرا آمریکا اعلام کرد این سلاح‌ها توسط آمریکا در اختیار صدام قرار گرفته بود و قربانیان 28 مرداد و به 17 هزار شهید ترور و همچنین شهدای هسته ای اشاره کرد و گفت: مسئولان ما باید در محاکم بین المللی برای دریافت خسارت های مادی و معنوی این قربانیان مظلوم، طرح دعوی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به شهادت 5 هزار انسان بی گناه که با دستور آمریکا و اجرای دولت وهابی عربستان صورت گرفت، بیان کرد: این روزها رئیس جمهور آمریکا مدام از خطر ایران صحبت می کند اما با 5 هزار جنایت، عربستان سعودی در نزد آنها دولت بسیار شایسته و بی خطر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon