کشورها باید سیاست جدی برای خشکاندن منابع تروریسم داشته باشند

کشورها باید سیاست جدی برای خشکاندن منابع تروریسم داشته باشند

وزیر فرهنگ سوریه با انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوای برخی از کشورها در محکوم کردن تروریسم و حمایت هم‌زمان از آن تأکید کرد که این کشورها اگر واقعاً صداقت دارند، باید سیاستی جدی و مسئولانه برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کنند.

«عصام خلیل» وزیر فرهنگ سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در دمشق در حاشیه تجمع اعتراض آمیز علیه اقدامات تروریست‌ها در شهر باستانی تدمر سوریه گفت: کشورها باید سیاستی جدی را برای خشکاندن منابع (مالی و تسلیحاتی) تروریسم اجرا کنند.

وی با انتقاد از بسنده کردن برخی کشورها به محکوم کردن اقدامات تروریست‌ها در سوریه گفت: ما به محکومیت (اقدامات تروریست‌ها) از سوی برخی کشورها نیاز نداریم بلکه نیازمند یک سیاست جدی و مسئولانه و موضعگیری‌های محسوسی هستیم که به مبارزه با تروریسم منجر می‌شود.

عصام خلیل، تجمع اعتراض آمیز علیه اقدامات تروریست‌ها در شهر باستانی تدمر را "محکومیت جنایات تروریستی دانست که علیه ملت سوریه و میراث انسانی این کشور که ریشه مستحکم در تاریخ دارد"، توصیف کرد.

گروه تروریستی داعش اخیراً تعدادی از بناهای باستانی شهر تدمر به‌ویژه معبد "بعل شمین" را ویران و خالد اسعد باستان‌شناس سرشناس این شهر را اعدام کرد.

وزیر فرهنگ سوریه افزود: همه این جنایت‌های تروریستی که گروه‌های مورد حمایت و پشتیبانی طرف‌های عربی و منطقه‌ای و بین المللی علیه ملت سوریه برای از بین بردن این کشور و به قتل رساندن مردم و ویران کردن میراث تمدنی آن انجام می‌دهند، عزم ما را بیش از پیش می‌کند تا به مقابله برخاسته و رسالت خود را برای محافظت از میراث انسانی سوریه تکمیل کنیم.

عصام خلیل گفت: همه این اقدامات جنایتکارانه که آنها تلاش می‌کنند از طریق آن آثار و نشانه‌های تاریخی را از بین ببرند، سودی نخواهد داشت؛ زیرا ما بیش از گذشته مصمم هستیم که همه تلاش‌های ممکن را برای محافظت از آثار باستانی خود و ترمیم آنها به عمل آوریم تا همچنان گواهی از عظمت انسان در این منطقه و عظمت میراث تمدنی و بشری باشد که به تجربه انسانی تقدیم شده است.

وی درباره اقدام برخی کشورها برای محکوم کردن حوادث شهر تدمر و حمایت همزمان این کشورها از تروریست‌ها در سوریه گفت: فکر نمی‌کنم که ما به محکومیت (اقدامات تروریست‌ها) از سوی برخی کشورها نیاز داریم بلکه نیازمند یک سیاست جدی و مسئولانه و موضعگیری‌های محسوسی هستیم که این کشورها از طریق آن ــ اگر صداقت داشته باشند ــ جدیت خود در مبارزه با تروریسم را ابراز کنند.

وزیر فرهنگ سوریه افزود: کشورهایی را که تروریسم را محکوم می‌کنند اما همزمان از این تروریسم حمایت می‌کنند و به آن یاری می‌رسانند، نمی‌توان به‌طور جدی کشورهایی توصیف کرد که برای مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر این کشورها موضع جدی درقبال این جنایت دارند، پس باید در وهله اول سیاستی مسئولانه و اخلاقی را در دستور کار قرار داده و به قوانین و موازین بین المللی درقبال این گروه‌ها (گروه‌های تروریستی) متعهد باشند تا اینکه منابع (مالی و تسلیحاتی) تروریسم را بخشکانند.

عصام خلیل در پایان گفت: ما اطمینان داریم که ارتش سوریه قادر است تا مأموریت از بین بردن تروریسم را در صورت توقف حمایتی که از این تروریسم می‌شود، به‌عهده بگیرد؛ حمایتی که فکر نمی‌کنم نظیر آن در تاریخ بشریت ــ پیش از این نبرد تمام‌عیار علیه ملت سوریه ــ وجود داشته باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان