نظارت شورای نگهبان شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات است


نظارت شورای نگهبان شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان و متن قانون اساسی است، گفت: نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مراجعه به همه پرسی و آرای مردمی و تفسیر قانون را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان و متن قانون اساسی است، افزود: نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

ایمانی با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام روز مبارزه با تروریسم بیان کرد: ازآغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 17 هزار نفر از اقشار مختلف مردم از طریق گروه‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایران اسلامی بیشترین قربانی ترور را داشته اما همواره متهم به حمایت از تروریسم شده است، بیان کرد: دولت صهیونیست ابرقدرت ترور در جهان است که سران استکبار و نظام سلطه از این دولت و گروه‌های تکفیری حمایت می‌کنند اما خود را طرفدار تروریسم نمی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت افزود: مهار تورم، آرامش نسبی در مسائل اقتصادی، اجرای طرح تحول سلامت، نقاط قوت در بخش‌های بهداشت و درمان، برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب کشاورزی، برنامه‌ریزی برای رشد علمی در کشور و مذاکرات از نقاط قوت دولت یازدهم است که مقام معظم رهبری عنوان کردند.

وی با اشاره به 12 شهریورماه مصادف با سالروز شهادت رئیس علی دلواری خاطرنشان کرد: رئیس علی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس در جنوب کشور است که به مناسبت روز شهادت وی، باید خیانت‌ها و جنایت‌های کشور انگلیس بیان شود.

ایمانی بیان کرد: در دو قرن اخیر کشور انگلیس هر روز با بهانه‌های مختلف به کشورما تاخت و تاز کرده و همواره عامل اصلی ایجاد تفرقه و جدایی به اشکال مختلف دردنیای اسلام بوده است.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: سیاست کشور انگلیس تفرقه‌افکنی بین گروه‌ها، قوم‌ها و نژادهای مختلف و نفوذ و تسلط در آن کشورهاست که امروز نیز به عنوان دلال آمریکا، دنباله‌رو این کشور در جهان شده است.

وی افزود: کینه دیرینه و تاریخی انگلیس نسبت به ایران اسلامی و انقلاب اسلامی تمام نشده بنابراین باید در برابر این عداوت و دشمنی همواره هوشیار باشیم.

ایمانی  با بیان اینکه مسئولان استان فارس آماده همراهی و همکاری با دولت برای پیشرفت این استان هستند، گفت: باید زمینه استفاده از استعدادهای درخشان استان فارس در بخش پزشکی و درمانی در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon