باند دوم محور لار- بندرعباس احداث می‌شود


باند دوم محور لار- بندرعباس احداث می‌شود

فرماندار ویژه لارستان گفت: باند دوم لار – بندرعباس به طول ۱۵ کیلومتر از مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی به لارستان است که در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، علی اکبر نجیب‌زاده ظهر امروز با سخنرانی در جمع نمازگزاران لارستانی با بیان اینکه دولت در بحث ثبات اقتصادی و کاهش تورم در دو سال اخیر دارای پرونده‌ای موفق است، اظهار داشت: عملکرد خوب دولت در زمینه اقتصادی سبب رشد مثبت اقتصادی کشور شده است.

نجیب‌زاده یکی دیگر از موفقیت‌های دولت در سطح کلان را اجرای برنامه طرح تحول سلامت دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح عظیم سبب رفاه بیشتر مردم و کاهش چشمگیر پرداختی بیماران در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی منطقه لارستان در زمینه راه‌ و آموزش گفت: از وزاری راه و شهرسازی و آموزش و پرورش  تقاضا داریم تیمی برای بررسی عقب‌ماندگی‌های منطقه لارستان اعزام کنند تا این مشکلات بررسی و رفع شود.

نجیب‌زاده با بیان اینکه جاده لار – بستک به عنوان جاده شریانی شناخته شده و هرساله ردیف بودجه‌ای معینی برای آن در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: کار احداث باند دوم این جاده در دست اقدام است ولی به کُندی انجام می‌شود و انتظار می‌رود با همت مسئولان اجرای آن با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باند دوم لار – بندرعباس به طول 15 کیلومتر از مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی به لارستان در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شود، عنوان کرد: با توجه به گستردگی و نیاز منطقه، 15 کیلومتر عدد چشمگیری نیست و باید تلاش کرد که با مشخص کردن ردیف بودجه‌ای هر ساله هزینه‌ای به آن اختصاص یابد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در دو سال اخیر 38 میلیارد و 900 میلیون تومان به فرودگاه بین‌المللی لارستان بودجه تزریق شده است، افزود: برای اتمام ساختمان نیمه کاره گمرک لارستان در دو سال اخیر بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده که همچنان برای بهره‌برداری از این پروژه مهم نیاز به بودجه است.

وی بیان کرد: در بحث برق رسانی در دو سال اخیر، 36 میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرای منطقه لارستان اختصاص یافته است و در بحث گازرسانی بیش از 12 میلیارد تومان هزینه شده است،

وی گفت: با توجه به آنکه راه‌اندازی دانشگاه دولتی در لارستان از مصوبات دولت قبل بوده با رایزنی‌ها صورت گرفته و همکاری خیرین  این پروژه با شش رشته تحصیلی کلاسیک راه‌اندازی شده است.

نجیب‌زاده با ابراز خرسندی از انجام موفق طرح تحول سلامت در لارستان، عنوان کرد: در دو سال اخیر 84 میلیارد تومان برای دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان‌های لارستان هزینه شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon