وزارت ورزش چه زمانی درباره جودو تصمیم‌گیری می‌کند؟


وزارت ورزش چه زمانی درباره جودو تصمیم‌گیری می‌کند؟

اینکه وزیر ورزش و جوانان تا این اندازه در تصمیم‌گیری در مورد رشته جودو صبر و شکیبایی به خرج می‌دهد نشان‌دهنده رضایت‌مندی او از عملکرد تیم‌های ملی یا مدیریت فدراسیون است یا مسائل دیگری در این میان وجود دارد؟

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی جودوی کشورمان اواخر هفته گذشته به قزاقستان رفت تا با تنها نماینده‌‌اش شانس خود را در مهم‌ترین رویداد مهم جودوی دنیا بیازماید. مجید زراعیان در شرایطی تنها با یک تیر در خشاب‌ به سرزمین قزاق‌ها رفت که از همان ابتدا هم مشخص بود با این تدارک نامناسب نمی‌تواند به جنگ غول‌های دنیا برود. به هر حال این اتفاق افتاد تا جودوی ایران برایکمار از 4 دقیقه روی تاتامی رقابت‌های جهانی حضور داشته باشد.

سعید ملایی جودوکار 81-کیلوگرم ایران در اولین دیدار خود به مصاف پیتر لوئیز فرانسوی رفت و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد تا به این ترتیب باز هم ثابت شود که جودوی کشورمان با جودوی دنیا چقدر فاصله دارد.

ابتدا قرار بود تیم ایران با ترکیبی کامل و متشکل از برخی ملی‌پوشان جوانان و بزرگسالان به قزاقستان برود اما طبق اعلام رئیس فدراسیون، شورای برون مرزی با این موضوع مخالفت کرد و به همین دلیل تیم ایران با یک نفر به این دوره از مسابقات جهانی رفت.

علاقه‌مندان به این رشته در چند سال اخیر عادت کرده‌اند که تیم‌های ملی‌ کشورمان را در اکثر رده‌های سنی با ترکیبی ناقص در رقابت‌های برون مرزی و رسمی ببینند. به طور مثال دو سال پیش در رقابت‌های جهانی تیم ایران با ترکیبی ناقص به روسیه رفت و اخیراً نیز تیم نوجوانان کشورمان با ترکیبی سه نفره به بوسنی سفر کرد تا در رقابت‌های جهانی حاضر شود.

حالا دیگر این موضوع تبدیل به عادت شده و به همین دلیل هیچ نهاد یا مسئولی موضعی در این مورد نمی‌گیرد و ایرادی به مسئولان فدراسیون وارد نمی‌شود. اوضاع جودو آنقدر بد است که نمی‌توانیم عملکرد ملی‌پوشان را در عرصه‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار دهیم زیرا نمایندگان کشورمان مانند ملایی به طور معمول در یکی دو مبارزه‌ اول شکست می‌خورند.

سؤالی که از فدراسیون جودو جدا از شکست‌های همیشگی می‌توان پرسید این است که واقعا چرا تیم‌های ما ناقص به مسابقات می‌روند؟ شاید در جواب گفته شود که نیروهای خوبی در این رشته وجود ندارند که به مسابقات برون‌مرزی بروند اما اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا خبری از پشتوانه‌سازی نیست. سال‌هاست که عدم پشتوانه‌سازی دلیل نتیجه نگرفتن تیم‌های جودوی کشورمان اعلام می‌شود اما اگر در این چند سال اقدام مناسبی انجام می‌شد امروز حداقل چند ملی‌پوش خوب در رده‌های نوجوانان و جوانان داشتیم.

نکته دیگر به اوضاع نابسامان فدراسیون جودو برمی‌گردد. محمد علی رستگار از سمت خود استعفا کرده اما هنوز مشخص نیست که او ماندنی است یا رفتنی. هفته گذشته نصرالله سجادی از انتخاب سرپرستی جدید برای این فدراسیون در 10 روز آینده خبر داد اما بلافاصله وزیر ورزش به تمجید از رئیس مستعفی فدراسیون جودو پرداخت. هنوز هم به صورت شفاف اعلام نشده که تکلیف مدیریت این فدراسیون چه می‌شود و ظاهراً هنوز مسئولان وزارت ورزش به جمع‌بندی در این باره نرسیده‌اند. اینکه آیا آنها از رستگار رضایت دارند یا اینکه مسائل دیگری در این میان وجود دارد؛ مشخص نیست. به هر حال شرایط موجود می‌طلبد که وزارت ورزش و جوانان هر چه سریع‌تر درباره فدراسیون جودو تصمیم بگیرد نه اینکه معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش چیزی بگوید و وزیر ورزش حرف دیگری بزند و در نهایت هم گودرزی بگوید مشکلی با سجادی ندارد.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon