تازه‌ترین دستاوردنیروهای‌امنیتی و‌مردمی عراق در نبرد با داعش

تازه‌ترین دستاوردنیروهای‌امنیتی و‌مردمی عراق در نبرد با داعش

زخمی شدن سرکرده داعش در شمال فلوجه کشته شدن ۱۵ داعشی در شمال بیجی و هلاکت تک تیرانداز داعشی و انهدام ۱۴ مخفیگاه در استان الانبار از تازه ترین دستاوردهای ارتش عراق هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراق،یکی از سرکردگان گروه‌ تکفیری داعش در عملیات ویژه نیروهای امنیتی عراق در شمال فلوجه زخمی شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه عراقی در عملیاتی در الصبیحات در شمال فلوجه، توانستند فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش را به شدت زخمی کنند.

این عملیات همچنین به کشته شدن چهار تروریست دیگر از همراهان این سرکرده داعشی منجر شد که این سرکرده درصدد کارگذاشتن بمب در یکی از منازل منطقه بود که زخمی شد.

پیشتر نیز ستونی از 11 خودرو تروریست‌های داعشی در حملات جنگنده‌های ارتش عراق در شمال فلوجه منهدم شد و تمام سرنشینان آن  کشته شدند.

انهدام یک خودرو داعشی در غرب سامراء

خبر دیگر اینکه نیروهای نظامی فرماندهی عملیات سامراء یک دستگاه خودرو حامل تروریست‌های داعشی را در جزیره سامراء منهدم کردند.

یک منبع  امنیتی به الفرات گفت نیروهای فرماندهی عملیات سامراء با زیر نظر گرفتن تردد یک خودرو داعشی در جزیره سامراء به انهدام این خودرو از طریق حمله هوایی ارتش کمک کنند که طی آن پنج تروریست داعشی هم کشته شدند.

پیش از این نیز، نیروهای فرماندهی عملیات سامراء‌ توانسته بودند چهار خودرو حامل سلاح و مواد منفجره را در جزیره سامراء منهدم کردند.

کشته شدن تک تیرانداز داعشی و انهدام 14 مخفیگاه در استان الانبار

نیروهای امنیتی در ادامه عملیات الانبار، 14 مخفیگاه تروریست‌های داعشی را در مناطق مختلف منهدم کردند که طی آن یک تک تیرانداز کشته و یک انبار مهمات هم منهدم شد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی رسانه‌های عراق منتشر شده است، نیروهای امنیتی همچنان به عملیات آزادسازی استان الانبار از لوث باندهای تروریستی ادامه می‌دهند به طوری که به پاکسازی راه‌ها از بمب‌های کارگذاشته شده به سمت منطقه الحمیره ادامه دادند.همچنین در حملات جنگنده‌های ارتش، چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت داعشی‌ها در منطقه البوعیثه منهدم شد.

همچنین در حمله هوایی به مخفیگاه‌های داعشی‌ها در جنوب الرمادی، شماری از آنها کشته شدند.نیروهای پلیس فدرال هم یک تک تیرانداز داعشی را با کمک نیروهای داوطلب مردمی در الانبار منهدم و یک خودرو و مخفیگاه تکفیری‌ها را منهدم کردند.

نیروهای پلیس عراق با شلیک 9 موشک، 14 مخفیگاه بمبگذاری شده و یک مخفیگاه دیگر را که تروریست‌های تکفیری از آن استفاده می‌کردند در منطقه التله منهدم کردند که طی آن تلفات سنگینی به دشمن وارد شد.

بر اساس این بیانیه در عملیات نیروهای پلیس فدرال، یک انبار مهمات داعش در منطقه البساتین منهدم شد.

کشته شدن 15 داعشی در شمال بیجی

از سوی دیگر در حمله جنگنده‌های ارتش عراق، دو خودرو زرهی داعش در شمال بیجی منهدم و 15 تروریست کشته شدند.

به گزارش تسنیم، یک منبع امنیتی به الفرات گفت جنگنده‌های ارتش با حمله شدید به مواضع باندهای تروریستی داعش در شمال شهرستان بیجی در استان صلاح الدین،دو دستگاه خودرو آنها را منهدم کردند.بمباران مواضع تکفیری‌ها همچنین به کشته شدن 15 نفر منجر شد.

پیشتر نیز بیمارستان الشرقاط از تحویل اجساد 50 تروریست داعشی که در عملیات نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در بیجی به هلاکت رسیده بودند، خبر داد که در میان آنها تروریست‌هایی با ملیت غیر عراقی به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان