پاسخ وزیر بهداشت به منتقدان طرح تحول سلامت


پاسخ وزیر بهداشت به منتقدان طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت و درمان گفت: مسئله‌ای که من از طرح‌های ملی به‌ویژه طرح هسته‌ای متوجه می‌شوم این است که برخی‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند تا ارزش و کارنامه خوب ما را از بین ببرند اما ما با این صحبت‌ها از مسیر خارج نمی‌شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید حسن هاشمی شامگاه جمعه در همایش جشن روز پزشک اظهار داشت: به همکاری با ظریف افتخار می‌کنم و در جریان مذاکرات هسته‌ای روحانی و ظریف تلاش‌های بسیاری را در راستای تحقق این مسئله انجام دادند و از نزدیک شاهد بی‌خوابی‌های ایشان بودم.

وی افزود: اتفاق بسیار مهمی در کشور افتاده است و اگر روزی قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادرشده است برای مردم موشکافی شود آنگاه همه درک می‌کنند که چه‌کار بزرگی انجام‌شده است.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه حمایت رهبر معظم انقلاب بسیاری از نگرانی‌ها را از بین برد، خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات هسته‌ای بسیار نگران بودم که چه سرنوشتی در پایان این مذاکرات است اما رهبر معظم انقلاب با حمایت‌ها خود بسیاری از نگرانی‌ها را از بین بردند و تعاملی که رهبر معظم انقلاب با ظریف داشتند درباره هیچ شخصی نشنیده و ندیده‌ام و امیدوارم ایشان در مسیر زندگی موفق باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همه مسائل کشور هستند و ایشان از دستاوردهای هسته‌ای تشکر کردند و رهنمودهای رهبر انقلاب درباره سلامت و هم‌چنین تداوم طرح نظام سلامت در دیدار با هیئت دولت قابل‌تأمل و توجه بود.

هاشمی درباره در ادامه دیدار هیئت دولت  با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دیدار دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار دوستانه و صمیمی بود و به‌طورقطع همه مردم نیز از این دیدار لذت بردند و این دیدار به‌عنوان روزی تاریخی در طول همه دولت‌های انقلاب ثبت می‌شود.

وی درباره طرح تحول سلامت گفت: کارهای بسیار زیادی با حمایت پزشکان و مجلس شکل گرفت و درباره این طرح صحبت‌های بسیار زیادی است اما اطمینان می‌دهم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این طرح باقدرت و حمایت دولت تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به منتقدان طرح تحول سلامت اظهار داشت: مسئله‌ای که من از طرح‌های ملی به‌ویژه طرح هسته‌ای متوجه می‌شوم  این است که برخی‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند تا ارزش و کارنامه خوب ما را از بین ببرند اما ما با این صحبت‌ها از مسیر خارج نمی‌شویم و این طرح برای مردم ایران و منافع جامعه پزشکی میسر می‌شود و به‌طورقطع با لطف خدا و حمایت رئیس‌جمهور و مجلس این طرح تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: امروزه راهی جز عدالت برای عظمت ایران و اسلام وجود ندارد و اعتدال یعنی انسانیت، همانند شیوه‌ای که پیامبر (ص) و معصومین(ع) دنبال می‌کردند و این مسئله نیز در دستور کار ما قرار دارد و ازنظر ما تندروی به هر نوعی محکوم است و مسئله‌ای که سبب پیشرفت می‌شود جز اعتدال نیست.

هاشمی درباره مشکلات موجود در 2 سال اخیر خاطرنشان کرد: حاشیه‌ها و مشکلاتی ازجمله در خزانه و کاهش 50 درصدی قیمت نفت در سر راه‌کار ما به وجود آمد اما کارهای بزرگی همچون طرح تحول سلامت با توجه به این شرایط سخت انجام داده شد و پزشکان حاشیه‌های به وجود آمده را تحمل کنند و ممکن است به علت ناهماهنگی در تأمین اعتبار و پرداخت‌ها وقفه ایجاد کند اما این طرح تا پایان سال حل می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon