نخستین داروخانه‌های سنتی در سبزوار ایجاد می‌شود‌

نخستین داروخانه‌های سنتی در سبزوار ایجاد می‌شود‌

مدیرکل نظارت بر فراورده های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: نخستین داروخانه‌های سنتی در سبزوار ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، امیر‌حسین جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مردم نیاز به فراورده‌های طبیعی را در خود می‌بینند، اظهار داشت: مردم به این فرآورده‌ها نیاز دارند و باید این نیاز مردم تامین شود.

وی با بیان اینکه مردم نیاز دارند ‌بخشی از خواسته‌های خود را از طریق فضاهای موجود تهیه کنند، افزود: وقتی فضای موجود علمی نباشد و انواع تخلفات به افراد ارائه شود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه به سمت و سوی سلامت حرکت کند.

جمشیدی با بیان اینکه عطاری‌ها سبب انتقال طب سنتی در کشور شده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین حلقه‌ها در انتقال و ترویج طب سنتی عطاری‌ها هستند ولی برخی از این مراکز که تحت عنوان عطاری هستند، متاسفانه سالم کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از بخش غذا و دارو می‌شود به عطاری‌های غیر مجاز ورود پیدا کرد، ادامه داد: این کار در حال حاضر در استان‌های کشور در حال انجام است ولی این حجم کار کافی نیست.

جمشیدی با تاکید بر اینکه طب سنتی و طب جدید باید به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: می توان در جاهایی که استفاده از طب سنتی هزینه ها را کاهش داد، استفاده کنیم تا هم نیاز مردم برطرف شود و هم اطلاعات صحیح و دقیق به مردم داده شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی تصریح کرد: برای فروش فراورده‌های ورزشی در مکان‌های مجاز و جلوگیری از فروش آن‌ها در اماکن غیرمجاز یک اقدام و برنامه جدی با همکاری وزارت بهداشت و ورزش و جوانان در حال طراحی است که تا پایان پاییز اجرایی می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نخستین بیمارستان‌های سنتی در شهرستان سبزوار ایجاد شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon