از کشورهای غربی به‌خاطر اعمال تحریم سپاسگزاریم

از کشورهای غربی به‌خاطر اعمال تحریم سپاسگزاریم

سفیر روسیه با اشاره به اعمال تحریم‌های غرب علیه این کشور گفت برخی افراد در روسیه این مطلب را می‌گویند: از کشورهای غربی به‌خاطر اعمال تحریم سپاسگزاریم، به‌خاطر خودکفایی، زیرا شرایطی به وجود آمده است برای تشویق تولید داخلی.

«لوان جاگارین» سفیر دولت فدراسیون روسیه در ایران در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به مخالفت‌های موجود از سوی کنگره آمریکا و اسرائیل با توافق هسته‌ای، تأکید کرد ادامه این مسیر و اجرای توافق امر آسانی نیست.

سفیر روسیه در ایران همچنین با اشاره به تلاش‌های مسکو و تهران برای گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری عنوان داشت که در مورد تبادل نفت، دو کشور تا کنون موفق نشده‌اند، زیرا مشکلاتی جدی وجود دارد، هم مشکلات مالی و هم مشکلات فنی. اما در مورد آنچه مربوط به واردات محصولات کشاورزی از ایران به روسیه است، این امر در حال انجام است.

وی گفت: روسیه به واردات آبزیان و میگو از ایران نیاز دارد، چون یک‌سری تحریم‌هایی وجود دارد که مانع از واردات مواد غذایی از آمریکا، اروپا، کانادا و برخی کشورهای دیگر به روسیه می‌شود و امیدواریم که ایران بتواند بخشی از کمبودی را که ایجاد شده است تأمین کند.

جاگارین در پاسخ به پرسشی در مورد فروش محصولات نظامی راهبردی (غیر از اس‌ــ300) گفت: شما می‌دانید که محدودیت‌هایی وجود دارد، و این محدودیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده است و روسیه این محدودیت را رعایت می‌کند. آنچه خارج از این محدودیت باشد، روسیه با آن درخواست موافقت می‌کند و مشکلی در آن نمی‌بیند، منتها با رعایت تعهدات بین‌المللی روسیه. اما نکته این است که روسیه آنچه را مربوط به تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشد غیرقانونی می‌داند.

وی با اشاره به موضوع سوریه عنوان داشت: فکر می‌کنم که هماهنگی و همکاری نزدیک ایران و روسیه به این امر کمک کرده است تا حال حاضر، بشار اسد، رئیس جمهوری قانونی سوریه، بر سر قدرت باقی بماند.

جاگارین تأکید کرد که «طبیعتاً بدون حضور ایران نمی‌توان هیچ مناقشه منطقه‌ای را حل و فصل کرد».

در مورد سیاست‌های منطقه‌ای عربستان سعودی نیز سفیر روسیه عنوان داشت که کشورش حس می‌کند طی چند ماه اخیر، رویکرد و سیاست سعودی‌ها تغییر کرده است، امری که به‌گفته وی احتمالاً تا حدودی ناشی از وقوع حملات تروریستی در خاک این کشور است.

سفیر روسیه در نهایت با اشاره به تحریم‌های غرب علیه کشورش گفت: برخی افراد در روسیه این مطلب را می‌گویند: "از کشورهای غربی به‌خاطر اعمال تحریم سپاسگزاریم، به‌خاطر خودکفایی، زیرا شرایطی به وجود آمده است برای تشویق تولید داخلی" چیزی شبیه همان چیزی که به اقتصاد مقاومتی در ایران مشهور شده است.

برای مشاهده گزارش تصویری این مصاحبه، اینجا کلیک کنید.

مشروح این مصاحبه تفصیلی متعاقباً روی خروجی تسنیم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان