خدمتی: امیدوارم مسیر المپیک را با کسب مدال تکمیل کنم

خدمتی: امیدوارم مسیر المپیک را با کسب مدال تکمیل کنم

بانوی تیراندازی المپیکی کشورمان گفت: حریفان ما هر روز ۳۰۰ فشنگ می‌زنند ولی ما یک هفته مانده به اعزام‌ها تمرینات را آغاز می‌کنیم و در این یک هفته تنها با ۲۰۰ فشنگ تمرین می‌کنیم.

نجمه خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص کسب سهمیه المپیک و مدال برنز مسابقات جهانی آذربایجان گفت: بیش از اعزام به این مسابقات اردویی یک هفته‌ای در هانوفر آلمان برگزار کردیم که این اردو تاثیر زیادی در آمادگی تیم داشت و این فرصت ایجاد شد تا هم در بخش خفیف و در بخش بادی تمرینات خوبی داشته باشیم و با توجه به اینکه در بخش تفنگ خفیف با مشکلات فشنگ روبه‌رو هستیم این اردو نقش زیادی در آمادگی تیم داشت.

وی در ادمه افزود: در مسابقات آذربایجان سه سهمیه در تفنگ بادی و دو سهمیه در خفیف بود و ما موفق شدیم دو سهمیه در تفنگ بادی به دست آوریم. لازلو، سرمربی تیم ملی می‌گفت تا به حال به جز چین هیچ کشوری سه نماینده در فینال نداشته و خوشبختانه ما به این مهم دست یافتیم.

بانوی تیرانداز کشورمان تاکید کرد: در این مسابقات در مرحله مقدماتی در رده دوم قرار گرفتم و در فینال نیز به مدال برنز رسیدم و خوشحالم که سهمیه المپیک را برای تیراندازی به دست آوردم.

وی افزود: متاسفانه پیش از این اردوهای ما کنسل می‌شد و در مسابقات کمتری شرکت کردیم، البته در بخش تفنگ بادی چون با ساچمه تمرین می‌کنیم مشکلی نداریم اما در بخش خفیف اگر با مشکل فشنگ رو به رو نبودیم، مه‌لقا جام‌بزرگ مطمئنا مدال و سهمیه کسب می‌کرد.

خدمتی درخصوص شرایط تفنگ سه وضعیت و شانس ایران برای کسب مدال در این رشته گفت: در مسابقات کویت شانس زیادی در این بخش داریم البته حضور من در بخش بزرگسالان حتمی نیست و ممکن است در رده جوانان در مسابقات شرکت کنم، البته معتقدم که اگر در بخش سه وضعیت شرکت کنیم مطمئنا مدال تیمی را به دست خواهیم آورد.

وی در ادامه به لزوم برنامه‌ریزی برای کسب مدال در المپیک اشاره کرد و گفت: حضور در مسابقات برون مرزی به همراه اردوهای آمادگی می‌تواند ما را به کسب مدال در المپیک نزدیک کند و می‌توانیم خود را مانند رقبای‌مان به سطوح بالاتر برسانیم و اگر امکانات وجود داشته باشد صد درصد مدال المپیک را نیز به دست می آوریم. حریفان ما اردوهای زیادی را برگزار می‌کنند و هر روز 300 فشنگ می‌زنند ولی ما یک هفته مانده به اعزام‌ها تمرینات را آغاز می‌کنیم و در این یک هفته تنها با 200 فشنگ تمرین می‌کنیم. فقط حالت‌گیری برای کسب آمادگی کافی نیست و ضربه‌ای که سلاح موقع شلیک وارد می‌کند نیز در تمرینات لازم است.

بانوی المپیکی کشورمان حضور لازلو را در کنار تیم بسیار مفید دانست و گفت جدا از این که این سرمربی ما را تجهیز می‌کند و هدایت تیم را برعهده دارد، روحیه زیادی به ما می‌دهد و امیدواریم تا بعد از المپیک نیز در کنار ما باشد.

وی درخصوص مسابقات قهرمانی کشور و سطح این رقابت‌ها گفت: سطح این مسابقات واقعا بالاست و باید بگویم که تیراندازان کشورمان قدرتمند هستند و این مسابقات استرس و هیجان زیادی دارد. این مسابقات می‌تواند یک تجربه خوب باشد اما در کنار ان لازم است تا در اردوهای برون مرزی نیز شرکت کنیم و حضور در سایر سالن‌ها را نیز تجربه کنیم.

خدمتی تاکید کرد: خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هند آماده می‌کنم، البته حضورم در این رقابت‌ها قطعی نیست چون لازلو تاکید کرده بود که پس از کسب سهمیه المپیک باید به رده جوانان بروم ولی تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است. احتمالا تا چند ماه قبل از المپیک در اردوها و مسابقات سطح پایین تر خواهم بود و در آستانه المپیک با برنامه‌ریزی‌ها به مسابقات و اردوهای آمادگی با سطح بالا اعزام می‌شوم.

وی در پایان گفت: از کسب سهمیه المپیک بسیار خوشحالم و از یک سال پیش منتظر چنین روزی بودم، انتظارها از من بالا بود و پیش از این سهمیه المپیک نوجوانان را نیز کسب کرده بودم. امیدوارم مسیر المپیک را با کسب مدال تکمیل کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon