آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: وزارت ‌خارجه در انتخاب سفرا دقت لازم را داشته باشد‌


آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: وزارت ‌خارجه در انتخاب سفرا دقت لازم را داشته باشد‌

امام جمعه اصفهان گفت: وزارت ‌خارجه در انتخاب سفرا باید دقت لازم را داشته باشد، همچنین رایزنان فرهنگی و اقتصادی ‌باید جزو کادر وزارت امور خارجه باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار با وزیر امور خارجه اظهار داشت: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر‌اساس مبنا و اصول انجام می‌شود و در این زمینه رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و امام نیز براساس آیات قرآن است.

وی افزود: بر‌اساس آیات قرآن‌کریم نمی‌توان به احتمال اینکه خدعه‌ای در کار باشد، وسواس به خرج داده، عرصه را خالی و با دنیا قطع رابطه کرد.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: به ما سفارش دینی شده که در صورت دست برداشتن طرف مقابل از رفتار خود، ما هم نرمش نشان دهیم اما اگر حالت جنگ به خود گرفت به او چنان سیلی می‌‌زنیم که برای دیگران هم عبرت باشد و در جنگ 8 ساله ما این رفتار را ثابت کردیم.

وی با اشاره به حیله‌گری و پیمان‌ شکنی دشمن تصریح کرد: بالاخره با این حیله‌گرها باید چه کار کرد؟ آیا باید همیشه با آن‌ها قهر بود؟ ارتباط برقرار نکنیم‌؟ هرچه هم آن‌ها بگویند بگوئیم نه، شما حیله‌گری یا اینکه بالاخره یک دستوری هست که در صورت کوتاه آمدن آن‌ها، شما هم کوتاه بیائید.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به آیه« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ‌» در سوره انفال گفت: خداوند در آیه بعدی می‌فرماید که چنانچه دشمنان شما از حالت استکباری و زورگوئی خود دست برداشتند، شما نیز با توکل بر خدا نرمش نشان دهید، مگر اینکه دوباره بخواهند خدعه کنند و در این صورت، بار دیگر با اتحاد و همبستگی مقابل آن‌ها صف‌آرائی کنید.

وی ماهیت انجام مذاکرات هسته‌ای را کاری مهم توصیف و خاطرنشان کرد: همچنان که بارها گفته‌ام حتی اگر توافقات به سرانجام نمی‌رسید، همین که تیم مذاکره‌کننده مقابل تیم قدرتمندی که بالاترین حقوقدانان را در اختیار دارد، ایستاده و 12 ماه بدون عقب‌نشینی مقاومت کرده، در واقع پیروز میدان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دشمن هیچ وقت با ما خوب نمی‌شود، اظهار داشت: خوب‌نشدن آن‌ها دلیلی بر اینکه ما با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، نبوده اما به فرموده رهبر ‌انقلاب باید در ارتباطات حواسمان جمع باشد.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر ‌انقلاب در دیدار با هیئت دولت فرمودند بالاخره یک اشکالاتی هم ممکن است در توافقات اخیر وجود داشته باشد که امیدوار هستیم برطرف شود بنابراین هم باید دقت کرد، هم باید از حیله‌گری این‌ها غفلت نکرد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد بیان کرد: حیله‌گری استکبار در تاریخ تکرار شده و تجزیه کشورها، تحریم اقتصادی، ایران‌هراسی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان همواره یک سنت کفار بوده است.

وی تصریح کرد: هیئت دولت و آحاد ملت باید سعی کنند که به غرب احتیاج نداشته باشیم، متاسفانه ما در سال‌های اخیر در تولید گندم ضعیف عمل کردیم.

امام جمعه اصفهان یکی از مشکلات اقتصادی کشور را رشد بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به سود بالای تسهیلات بانکی مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری در تولید نداشته و این بانک‌ها نیز تمایلی به ارائه تسهیلات با سود کم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یکی از پایه‌های مشکلات ما همین بانک‌های خصوصی است که با پول مردم و بیت‌المال از شیوه‌های مختلف درآمدزائی و اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کنند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد حمایت از تولید را خواستار شد و اظهار داشت: برای رونق تولید، باید سودهای بانکی کاهش یابد و پول‌های جامعه به سمت بانک‌های دولتی به منظور حمایت از کار و تولید سوق داده شود.

وی افزود: در انتخاب سفرا باید دقت لازم انجام شود همچنین رایزنان فرهنگی و اقتصادی هم باید جزو کادر وزارت امور خارجه باشند.

امام جمعه اصفهان مطالعه و آسیب‌شناسی در زمینه تعیین رشته‌های تحصیلی را خواستار شد و بیان کرد: برای تربیت نیروهای مورد نیاز باید برنامه داشته باشیم و رشته‌های تحصیلی و جنسیت مورد نیاز برای تحصیل در این رشته‌ها را براساس نیاز جامعه مشخص کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon