پشت پرده التهاب در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی

پشت پرده التهاب در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی

یک پایگاه خبری لبنانی ازدحام و تحرکات نظامی در دو سوی مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی در شرایط پیچیده کنونی منطقه را با هدف مخابره پیام‌های متقابل آن دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری النشره در گزارشی نوشت که منابع امنیتی تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در بخش‌های جنوبی برای استقرار یک سامانه جاسوسی حساس در مناطق مرزی مقابل مرزهای جنوبی لبنان می‌دانند و معتقدند عملیات حفاری و کندن درختان بین نوار مرزی و خط آبی در برابر نواحی جنوب لبنان در مقابل مناطق العدیسه و کفرکلا در این راستا انجام می‌شود. این در حالی است که گشتی‌های نظامی رژیم صهیونیستی نیز فعالیت‌های خود را در پشت مرزها افزایش داده و به این ترتیب پیام‌هایی با اهداف تجاوزطلبانه را مخابره می‌کنند. علاوه بر اینها رژیم صهیونیستی تحرکات هوایی و تجاوز  جنگنده‌ها و بالگردها و هواپیماهای جاسوسی خود بر فراز آسمان لبنان را به صورت گسترده تشدید کرده است. این موضوع تردیدها و ابهامات را در بخش لبنانی مرز افزایش داده است.

هم‌زمان ارتش لبنان و نیروهای مقاومت در آمادگی کامل قرار دارند و کمین‌هایی را در این مناطق مستقر کرده و نگهبانی خود از روستاهای جنوبی مجاور مرزهای بین‌المللی را افزایش دادند.

منابع مذکور به پایگاه خبری النشره اعلام کردند که آماده باش کامل در مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله و جنبش امل و دیگر گروه‌های لبنانی به علاوه ارتش این کشور اتخاذ شده است. این اقدامات در راستای لحن رژیم صهیونیستی در آغاز جبهه مبارزه با لبنان و نگرانی از این تعداد تحولات منطقه قنیطره سوریه به بخش های جنوبی لبنان است. به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی همچنان لبنان را هدف قرارداده و آن را به عنوان یک هدف نظامی زیر نظر دارد و هواپیماهای جنگی و بالگردها و قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی همواره تمامیت لبنان را نقض می‌کند.

این منابع در عین حال اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی بر ضد جنوب لبنان در شرایط سخت و راکد کنونی در منطقه را به ویژه بعد از اعلام توافق هسته‌ای  بعید می‌دانند. این موضوع باعث می‌شود حزب‌الله لبنان عناصر قدرت نظامی بیشتری را در اختیار بگیرد. این در حالی است که حزب‌الله لبنان قوی‌تر از هر زمان دیگری شده است و برای اجازه ندادن به رژیم صهیونیستی برای تغییر قواعد تحمیل ‌شده به دو طرف از زمان جنگ 33 روزه آماده باش است.

در همین راستا منابع مرتبط، به اظهارات شیخ نبیل قاووق معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اشاره می‌کنند که تاکید کرد هیچ چیز غیر از مقاومت اسرائیل را نگران نمی‌کند و این افتخاری برای حزب‌الله است که اسرائیل آن را تهدید کرده و مانورهای زیادی برای مقابله با آن انجام می‌دهد و از معادلات مقاومت وحشت دارد. این اظهارات سخنی واضح و ملموس خطاب به طرف مقابل است که تأکید دارد گرچه حزب‌الله لبنان با تروریست‌های تکفیری در سوریه مبارزه می‌کند، اما هرگز چشم از جنوب سوریه بر نمی‌دارد و همواره برای مقابله با تجاوز اسرائیل آماده است.

فرماندهی ارتش لبنان دیشب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 12  و سی دقیقه ظهر جمعه 2 هواپیمای جنگی دشمن صهیونیستی اقدام به پرواز در آسمان لبنان در اراضی کفرکلا کرده و در مناطق دیگر لبنان نیز گشت زنی کردند. این هواپیما نهایتا در ساعت 14 از منطقه علما الشعب از حریم هوایی لبنان خارج شدند.

ارتش لبنان همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی ساعت 8 صبح دیروز اقدام به ورود به حریم هوایی لبنان از منطقه الناقوره کرده و در مدت 11 ساعت گشت‌زنی در لبنان بر فراز مناطق ریاق و بعلبک و هرمل و بیروت و حومه آن به پرواز پرداخت. این هواپیما در ساعت 17 از علما الشعب از خاک لبنان خارج شد.

در ساعت 10 و 10 دقیقه نیز هواپیمای جاسوسی دیگری از منطقه کفرکلا وارد لبنان شده و با نقض حریم هوایی این کشور اقدام به گشت‌زنی بر فراز مناطق ریاق و بعلبک و هرمل کرد. این هواپیما نیز در ساعت 18 از آسمان رمیش از حریم هوایی لبنان خارج شد. 

پنج شنبه نیز یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی حدود 10 ساعت در آسمان لبنان به ویژه مناطق ریاق و بعلبک و هرمل اقدام به گشت زنی کرد.
  
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان