نظارت‌ها بر استانداردسازی تولیدات استان مرکزی افزایش می‌یابد


نظارت‌ها بر استانداردسازی تولیدات استان مرکزی افزایش می‌یابد

معاون استاندارد‌سازی و آموزش استاندارد استان مرکزی بابیان اینکه نظارت‌ها بر استانداردسازی تولیدات استان ‌افزایش می‌یابد، گفت: ۸۷ پروانه تایید صلاحیت ویژه مدیران کنترل کیفیت استاندارد استان در ۵ ماهه نخست امسال صادر و تمدید شد.

فاطمه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم کالاهای با استاندار وارد بازار کنیم اظهار داشت: باید در راستای تولید کالا علاوه بر کمیت به کیفیت نیز توجه ویژه داشته باشیم چراکه افزایش کیفیت می‌تواند توان رقابتی را در تمامی بخش‌ها افزایش دهد و با تحقق این مهم بتوانیم در رشد و توسعه اقتصادی کشور و استان گام برداریم.

وی افزود: باید در راستای تولید محصولات دارای استاندارد به‌ ویژه در سطوح بین‌المللی بتوانیم کالاهای استاندارد تولید کرده و به منظور تحقق این هدف، انجام کارهای فرهنگی‌و ترویجی را در دستور کار قرار دهیم و اهمیت استانداردسازی محصولات را تبیین کنیم.

معاون استانداردسازی و آموزش تصریح کرد: به همین منظور باید از ظرفیت مدیران کنترل کیفیت استفاده کنیم زیرا این افراد به عنوان نیروی محرکه اداره کل استاندارد در واحدهای تولیدی هستند و بایستی در هنگام تولید و بسته‌بندی محصول در واحد حضور داشته باشند تا کیفی سازی محصول را رصد کنند.

احمدی با اشاره به اهمیت حضور ناظران کنترل کیفییت در تولید محصولات استاندارد ادامه داد: نبود این افراد در واحدهای تولیدی یک بحران محسوب می‌شود که توسط اداره‌کل استاندارد استان مرکزی در بازه زمانی 5 ماهه ابتدای امسال 87 پروانه تایید صلاحیت ویژه مدیران کنترل کیفیت صادر و تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری 9 دوره آموزشی ویژه مدیران کنترل کیفیت در اداره‌کل استاندارد استان مرکزی با شرکت 3 هزار و 588 نفر ساعت برگزار شده و 49 نفر از مدیران کنترل کیفیت به منظور گذراندن دوره‌های کارآموزی معرفی شدند که گواهینامه آموزشی ویژه این افراد توسط اداره کل استاندارد صادر شده است.

معاون استانداردسازی و آموزش افزود: باید بتوانیم برای تحقق اهداف اداره‌کل استاندارد در جامعه با یک برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق گام برداریم و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و کارآمد محصولات دارای استاندارد را تولید کنیم و در سطوح مختلف محصولات خود را ارائه دهیم. اگر کیفیت را فدای کمیت نکنیم و به تولید محصولات با کیفیت بپردازیم می‌توانیم در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهیم و در راستای افزایش صادرات نیز گام برداریم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon