چین امروز به ایران نامه نوشت؛قفل تجارت دام‌وطیور با چین باز می‌شود

چین امروز به ایران نامه نوشت؛قفل تجارت دام‌وطیور با چین باز می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهیمت موافقت‌نامه بهداشتی با چین در توسعه و بهبود کیفی تجارت محصولات دامپزشکی گفت: پیش نویس موافقت بهداشتی دامپزشکی که توسط‌ ما به همتایان چینی ارسال شده بود با ایجاد تغییراتی به کشور باز گردانده شد.

مهدی‌ خلج در گفت و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات این سازمان برای امضای تفاهم نامه بهداشتی بین ایران و چین برای صادرات و واردات محصولات دام، طیور و آبزیان، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال آن است که بازاری گسترده و با تنوع محصولات بیشتر برای صادرات محصولات دام، طیور و آبزیان ایجاد کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه به دنبال توسعه و بهبود شرایط صادرات و واردات از چین هستیم ادامه داد: امروز نامه‌ای را از مقامات چینی دریافت کردم که پیش نویس موافقت بهداشتی بود که توسط دامپزشکی کشور‌ ما به همتایان چینی ارسال شده بود.

خلج اضافه کرد: در صورتی که این پیش‌نویس با پیشنویش اولیه ما مطابقت کند  می توان اعلام کرد که شرایط حصول به توافق بهداشتی نهایی با این کشور در دسترس است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد من این است که بتوانیم با دیپلماسی بیشتر قبل از آنکه به موافقت نامه بهداشتی که نیازمند تصویب مجالس دو کشور است یک پروتکل بهداشتی دامپزشکی که مقدمه رسیدن به توافق نهایی است داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به واردکنندگان چینی نیز اعلام شده است که برای صادرات همه محصولات دامی خود به ایران باید باید مهر و امضا مسئولان دامپزشکی این کشور را برای تایید داشته باشند .

صاردات آبزیان چین به ایران کند و پای مرغ  ما به چین متوقف شد 

وی اظهار کرد :بر‌اساس توافقات انجام شده، ما بازدید‌ی زمان بندی شده قبل از ارسال محصولات چینی از مزارع  تولید، بسته بندی و بارگیری انجام می‌دهیم که این امر باعث شده روند واردت از چین به کشور ما کند‌ شود.

این مقام مسئول گفت: تولید کنندگان ما نیز تنها پای مرغ خود را از طریق کشور ثالث به این کشور صادر می‌کردند که در حال حاضر متوقف شده است.

وی اضافه کرد: در عرصه فرآورده‌های طیور مانند پای مرغ و همچنین  آبزیان می‌خواهیم صادرات مستقیمی به کشور چین داشته باشیم که راه آن همین امضای موافقتنامه بهداشتی است.

خلج در پایان تاکید کرد: براساس پیگیری‌های بنده از طریق سفیر ایران در چین، چینی‌ها پرسش نامه‌های ما را پر کرده‌ و با ایجاد اصلاحاتی به ما برگرداندند.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه