ساوجبلاغ بیشترین آمار تغییر کاربری اراضی را در البرز به خود اختصاص داده است


ساوجبلاغ بیشترین آمار تغییر کاربری اراضی را در البرز به خود اختصاص داده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل جهادکشاورزی البرز با اشاره به اینکه تعدادی اکیپ گشت در راستای بررسی و پیگیری تغییر کاربری اراضی در کلیه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است، گفت: شهرستان ساوجبلاغ بیشترین آمار تغییر کاربری اراضی را به خود اختصاص داده است.

سیدمجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه تعدادی اکیپ گشت در راستای بررسی و پیگیری تغییر کاربری اراضی در کلیه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در این اکیپ‌های گشت علاوه بر کارکنان سازمان جهاد کشاورزی از عوامل نیروی انتظامی بهره‌ گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در صورت بروز تخلف در این بخش طبق قانون با اخذ حکم از محاکم قضایی برخورد لازم صورت می‌گیرد، افزود: بعد از شهرستان‌های ساوجبلاغ و کرج، نظرآباد بیشترین آمار تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز با تاکید بر اینکه تقاضاهای زیادی در راستای تغییر کاربری اراضی از سوی اشخاص داشتیم، خاطرنشان کرد: این درخواست‌ها در کمیسیون تبصره یک با حضور مسئولان مربوطه از جمله استاندار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی تغییر کاربری اراضی در سطح استان البرز عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان است، تصریح کرد: باید برای تغییر اراضی کشاورزی طبق قانون و ضوابط مورد نظر عمل کرد.

موسوی با بیان اینکه برای جلوگیری و کاهش بروز تغییر اراضی کشاورزی، البرز از جمله معدود استان‌های کشور است که اقدام به راه‌اندازی سامانه 131 کرده است، تصریح کرد: در مدت زمان تشکیل این سامانه تا کنون 600 تماس توسط مردم برای ارائه گزارشات تخلفات صورت گرفته در بخش تغییر کاربری اراضی کشاورزی حاصل شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon