۳۰ کارگاه قالیبافی کمیته‌ امداد در استان قزوین افتتاح می‌شود


30 کارگاه قالیبافی کمیته‌ امداد در استان قزوین افتتاح می‌شود

قائم مقام کمیته‌ امداد استان قزوین گفت: ۳۰ کارگاه قالیبافی کمیته‌ امداد در قزوین افتتاح می‌شود.

امیر خوش‌نیت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: از بین 30 کارگاه قالیبافی که قرار است تا پایان سال افتتاح شود 6 کارگاه قالیبافی در هفته دولت افتتاح می شود.

وی بیان کرد: این 6 کارگاه در 5 شهرستان استان قزوین شکل گرفته که در هفته دولت توسط کمیته امداد استان قزوین افتتاح می‌شود و دو کارگاه در شهرستان قزوین، یک کارگاه در شریفیه البرز، یک کارگاه در آبیک، یک کارگاه قالیبافی در خرم‌دشت تاکستان و یک کارگاه در رامند بوئین‌زهرا ساخته شده است.

قائم مقام کمیته‌ امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: برای هر مددجو قالیباف 9 میلیون ریال هزینه می‌شود که پس از گذراندن دوره آموزشی سه ماهه دار قالی را به منزل برده و شروع به بافت قالی می‌کنند که در طی مدت بافت، استاد کار کمیته‌ امداد قالیبافان را کنترل کرده و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی در رابطه با اعطای مدرک فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان قالیباف عنوان کرد: به مددجویان قالیباف پس از گذراندن دوره سه ماهه آموزشی، مدرک فنی‌وحرفه‌ای اعطاء می‌شود.

خوش‌نیت در رابطه با بازاریابی و فروش قالی‌های مددجویان بیان کرد: کمیته‌امداد بازار فروش قالی‌ها را در نظر گرفته و پس از فروش با کسر هزینه‌های اولیه سود خالص را به مددجویان قالیباف می‌دهد البته خود مددجویان هم می‌توانند بازار هدف خود را مشخص کرده و قالی‌هایشان را به فروش برسانند.

وی افزود: در حال حاضر 626 طرح فعال فرش در دست مددجویان قالیباف کمیته امداد داریم که در حال بافت هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon