صادرات غیرنفتی ایران ۱۹ درصد افزایش یافت


صادرات غیرنفتی ایران 19 درصد افزایش یافت

دبیر هیئت دولت با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی ایران به صادرات نفت، گفت: صادرات غیر نفتی ایران ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: درآمدهای ما نسبت به سال 91 یک چهارم شده و وضعیت تولید و اشتغال در یک شرایط خیلی نگران کننده‌ای به این دولت داده شد.

دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه سرو سامان دادن به این اوضاع و احوال کار خیلی سخت و پیچیده‌ای بود، گفت: امروز اقتصاد ما نسبت به دیروز بسیار مقاومتی‌تر است.

دبیر هیئت دولت با اشاره به اینکه تورم از 40 درصد به 14.8 درصد رسیده، گفت: در بخش کشاورزی واقعا اتفاق خیلی خوبی افتاد و در این سه سال، تقریبا سالی 2 میلیون تن بیشتر گندم از کشاورزان خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی تقریبا با رشد 19 درصدی همراه بودیم که حاصل یک تکاپوی جمعی بوده و در دولت فرض این است که با اخلاص و تفضل الهی مشکلات را رفع کنیم.

دبیر هیئت دولت در ارتباط با بودجه امسال، گفت: تقریبا تمام کسانی که در بحث بودجه کشور وارد هستند، می‌گویند که این سال در طول سال‌های پس از انقلاب در زمینه بودجه وضعیت بی‌سابقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم وضعیتی ایجاد شود که بتوانیم بخشی از امیدها و آرزوهای مردم را حل کنیم، گفت: شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت، همین امیدی است که در جامعه ایجاد شده است، اگر به چند سال پیش نگاه کنیم می‌بینیم که امروز امید در جامعه بیشتر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon