کی‌روش: راهزن‌ها می‌خواهند ضربه بزنند؛ فدراسیون‌نشین‌ها بیشتر احساس مسئولیت کنند

کی‌روش: راهزن‌ها می‌خواهند ضربه بزنند؛ فدراسیون‌نشین‌ها بیشتر احساس مسئولیت کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: افرادی که در فدراسیون هستند باید بیشتر از این احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی درباره اینکه آیا جلسه با محمدباقر قالیباف درباره مسائل مالی بوده یا موضوع دیگری در میان بود، اظهار داشت: جلسه امروزم با شهردار تهران درباره مسائل مالی نبود و فقط مراسم تقدیری بود که انجام شد.

وی درباره آخرین وضعیت تیم ملی گفت: از نظر اردویی و تشریفاتی همه چیز خوب است و آزمون و عزت‌اللهی امروز به تهران رسیدند اما چون خسته بودند در هتل ماندند تا استراحت کنند و با 16 بازیکن تمرینات‌مان را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: شرایط در مجموع خوب است و ما اردوی خوبی را پشت سر می‌گذاریم. اوضاع تیم ملی به گونه‌ای است که همه ما واکسینه شده و به هجمه‌هایی که در ایران به تیم وارد می‌شود به نوعی عادت کرده‌ایم.

کی‌روش درباره دغدغه‌هایش در تیم ملی گفت: دغدغه من این است که برنامه وسیعی برای تیم ملی از مدت‌ها قبل طرح ریزی کرده‌ام. برای عده‌ای جام جهانی 2018 فقط همان رقابت‌ها است اما برای من و تیمم جام جهانی از همین امروز شروع شده و مسیری که ما برای رسیدن به جام جهانی در پیش داریم. تمام تیم‌ها در دنیا برنامه وسیعی برای جام جهانی دارند اما ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم. با این حال نگرش من این است که بر اصول خود پایبند بوده و به وظایفم متعهد باشم.

وی در واکنش به این موضوع که مشکلات سربازی برخی بازیکنان، آنها را از تیم ملی دور کرد گفت: این مشکل برای حال نیست بلکه زمان زیادی است که این مسئله به کل کشور لطمه می‌زند. فکر می‌کنم نه ما بلکه هواداران هم نمی‌توانند درک کنند که چرا نمی‌توانیم با یک راهکار، ضامن منافع تیم ملی باشیم. من فکر می‌کنم و ایده ما این است که تیم ملی مانند یک کاروان با عشق، محبت و اراده مسیر خود را طی می‌کند  اما یک عده از بیرون سعی می‌کنند همانند یک راهزن از بیرون حمله کرده و به این کاروان ضربه بزنند.

کی‌روش عنوان کرد: ایده من نسبت به بقیه متفاوت است و معتقدم یک پروژه بزرگ پیش‌رو داریم و باید بهترین و افراد به صورت یک شکل و متحد برای به سرانجام رساندن یک هدف بزرگ دست به دست هم دهیم. در حال حاضر این تفکر مناسب‌ترین راه است. 

سرمربی تیم ملی با تأکید بر اینکه بازی با گوام از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: این دیدار بسیار مهم است چرا که باید این بازی را با پیروزی پشت بگذاریم. مسیری که در آن قرار داریم مسیر بازی‌گونه نیست بلکه صعود به جام جهانی یک پروژه بسیار مهم است. جام جهانی در فوتبال در بالاترین سطح قرار دارد و حتی بالاتر از المپیک یا جام‌های دیگر؛ از این رو مسیر رسیدن به این جام بسیار با اهمیت است. جام جهان تورنمنت میکی‌موس نیست.

وی ادامه داد: وقتی تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی قرار می‌گیرد باید در این مسیر بماند و طبق رتبه‌ای که در رنکینگ فیفا قرار دارد عمل کند. ایران تنها تیم آسیایی است که بالای رتبه 50 و در رتبه 41 دنیا ایستاده و باید رفتارش همانند جایگاهش باشد. در مسیر جام جهانی باید چه از نظر مالی و چه مسائل دیگر حمایت صورت بگیرد و همه باید با عشق و محبت در این مسیر تیم ملی را همراهی کنند.

کی‌روش تصریح کرد: متأسفانه بعضی از همین اظهارنظرها در داخل فدراسیون اتفاق می‌افتد. به نظر می‌آید یک فدراسیون فوتبال داریم و یک فدراسیون المپیک فوتبال. افرادی که در فدراسیون هستند باید بیشتر از این احساس مسئولیت کنند. این افراد در ذهن خود باید بیشتر به فوتبال احترام بگذارند. متأسفانه با این رویه درها برای شروع بی‌احترامی به فوتبال باز خواهد شد.

وی گفت: دلیل این اتفاق این است که آنها برای 4 کلمه بسیار ساده خود را گمراه می‌کنند. اگر شما می‌خواهید صلاحیت محترم شمرده شدن را داشته باشد، باید با تلاش در زمین و کارتان باعث شوید دیگران به شما احترام بگذارند. احترام سرمنشأ تلاش و کوشش در زمین و میدان است و باید برای به دست آوردن آن جنگید. این افراد با اظهار نظرهای خود دائم درگیر کارهای تبلیغاتی در رسانه‌ها هستند اما باید این را بدانند فقط در زمانی که روی کار هستند مورد توجه رسانه‌ها قرار خواهند داشت و بعد از آن دیگر این شرایط برای این افراد وجود ندارد و همه چیز برعکس خواهد شد. وقتی اعتبار بدست می‌آید احترام نیز همراه آن خواهد بود اما وقتی فقط به دنبال تبلیغات رسانه‌ای هستید و خود را درگیر آن کنید فقط تا آن زمان که در رسانه‌ها قرار دارید مورد توجه قرار می‌گیرید.

کی‌روش اظهار داشت: بار دیگر تکرار می‌کنم ذهنیت من این است که نمی‌شود تیم ملی را یا بهتر است بگویم کاروان را در کویر تنها گذاشت. ما نیاز به افراد محکم و قوی داریم افرادی که با تمام وجودشان برای موفقیت تیم ملی قدم برمی‌دارند. همانطور که گفتم مقابل این هجمه‌ها واکسینه شدیم و مقابل این حرف‌ها آسیب نمی‌بینیم. برخی افراد به کاروان ما رخنه کرده‌اند و برای‌مان سَم گذشته‌اند اما این کاروان در راه خودش قدم برمی‌دارد و مقابل افرادی که سعی می‌کنند ما را از مسیرمان دور کنند، کاملاً ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon