۵۳۸ هکتار از اراضی دولتی سیرجان رفع تصرف شد


538 هکتار از اراضی دولتی سیرجان رفع تصرف شد

فرماندار سیرجان از آزادسازی ۵۳۸ هکتار زمین از اراضی دولتی که توسط زمین‌خواران به‌تصرف درآمده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان، منصور مکی‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: طی یک سال گذشته سهمیه اشتغال این شهرستان 3027 نفر بود که موفق به جذب 4374 نفر در بخش صنایع و معادن شدیم که درصد تحقق سهمیه 144 درصد را نشان می دهد که بالاترین رکورد اشتغال را داشته‌ایم.

فرماندار سیرجان از رویکرد اشتغال در طرح مثلث توسعه شهرستان خبر داد و گفت : با پیگیری‌های لازم 26 طرح در قالب مثلث توسعه به تصویب رسید که برای این طرح‌ها 2070 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است که این اعتبار 70 برابر اعتبارات عمرانی شهرستان در سال جاری است که نقش سرمایه‌گذاران را در شهرستان سیرجان می‌رساند و بر اساس پیش بینی در این طرح ها زمینه اشتغال 3500 نفر فراهم می‌شود.

وی استفاده از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش را اولویت کاری مدیریت شهرستان عنوان کرد و گفت : با توجه به کمبود اعتبارات دولتی که از پارسال تاکنون 30 در صد کاهش داشته و تحقق نیافته این بخش نقش مهمی در طرح‌ها و پروژه‌ها دارد و فقط برای افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند زمین داده می‌شود.

فرماندار سیرجان از آزاد سازی 538 هکتار زمین از اراضی دولتی که توسط زمین خواران به تصرف درآمده بود نیز خبر داد و افزود: متاسفانه این افراد زمین‌خوار با تسلطی که بر قانون و نفوذی که در برخی ادارات داشتند به خیانت خود مشغول بودند که برابر قانون با آن‌ها برخورد و زمین‌ها به بیت‌المال بازگشت.

مکی آبادی از دریافت مجوز ساخت مسکن مهر به این شهرستان گفت و افزود : اولین شهرستانی هستیم که در کشور موفق به اخذ ساخت 5 هزار مسکن مهر برای قشر آسیب‌پذیر شدیم که تاکنون زمین مورد نیاز تامین شده است و برای بیمارستان 212 تختخوابی هم که تنها بیمارستان دولتی در سیرجان تلاش در اتمام ان تا پایان سال داریم چراکه این بیمارستان می تواند مهمترین بیمارستان جنوب شرق کشور محسوب شود.

وی از اتمام ده کیلومتر باقیمانده دو بانده شدن محور سیرجان به کرمان هم در این هفته خبر داد و افزود: 12 کیلومتر باقیمانده محورسیرجان به بندر عباس نیز از روستای سلیمانیه تا کمربندی محور سیرجان به تهران تا سال آینده افتتاح می‌شود و محور سیرجان به بافت نیز در طرح دوبانده شدن آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon