مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تسهیلات ویژه می‌خواهد

مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تسهیلات ویژه می‌خواهد

رئیس هیات مدیره مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: وزارت ارتباطات باید تسهیلاتی ویژه به این مرکز انتفاعی اختصاص دهد تا قادر به ادامه حیات باشد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به همراه جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات از مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک واقع در شهرک صنعتی پرند بازدید و فاز نخست آزمایشگاه کارت هوشمند کشور افتتاح کرد.

احمد بیدآبادی در این دیدار با بیان اینکه 53 شرکت کوچک و بزرگ عضو این مرکز تحقیقات هستند، گفت: دلیل رشد و ماندگاری ما از سال 1370 این بوده که کل سود حاصله در این مرکز صرف توسعه فعالیت‌های آن شده و علی‌رغم اینکه شرکتی انتفاعی است، اما برداشتی از آن صورت نگرفته است.

رئیس هیات مدیره مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک با اشاره به اینکه بزرگترین آزمایشگاه خصوصی هستیم که با خصولتی‌ها رقابت می‌کنیم، گفت: آنها پشت خود حمایت قوی دارند و از این جهت رقابت عادلانه نیست زیرا در صورتیکه آنها مرتکب خطا شوند نهایت مدیر عامل‌شان عوض می‌شود اما اگر ما اشتباه کنیم ضمانت‌مان را اجرایی می‌کنند و ملک‌مان را می‌گیرند.

وی وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات که در قالب تسهیلات درخور توجه به شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود را کافی ندانست و اذعان کرد: تسهیلاتی ویژه را برای اینجا کنار بگذارید تا بتوانیم ادامه حیات دهیم. علاوه بر این ثبات در قوانین را تضمین کنید تا یکباره شاهد تغییر قانون نباشیم یا مثلا یک شبه استاندارد مبادی ورودی برداشته نشود.

این مرکز از بین 110 نفر پرسنل، 90 کارشناس دارد که اقدام به تدوین 330 استاندارد ملی کرده‌اند و دارای 16 آزمایشگاه تخصصی نظیر کیفیت نرم‌افزار، امنیت نرم‌افزار، رمزنگاری و امضای دیجیتال، کارت هوشمند، ایمنی لوازم پزشکی و خودرو، آزمایشگاه SAR (اندازه‌گیری تشعشعات موبایل) و مواردی همچون اندازه‌گیری فرکانس دستگاه‌های ستاپ‌باکس است.

آزمایشگاه کارت هوشمند نیز در دو بخش 1.نرم‌افزاری شامل امنیت، رمزنگاری و PKEو 2.ایمنی با چارچوب هفت استاندارد تدوین شده از امروز کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک