آزمایشگاه‌‌های استاندارد دنبال خرج تراشی برای واردکنندگان نیست

آزمایشگاه‌‌های استاندارد دنبال خرج تراشی برای واردکنندگان نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک کارهای بزرگی انجام داده است و با حمایت از وام وجوه اداره شده، علاقه‌مندیم با حمایت از وام وجوه اداره شده این مرکز به تمام اهدافش برسد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی هم‌زمان با افتتاح نخستین آزمایشگاه کارت هوشمند کشور در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، با اشاره به اینکه باید لوحی به این مرکز تحقیقاتی بابت جمع کردن شرکت‌های خصوصی دور یکدیگر داده شود، اظهار کرد: شرکت‌های کمی می‌توانند رد ایران دور یکدیگر جمع شوند و اگر هم دور یکدیگر بیایند بعد از مدتی به دلیل منافع شخصی از هم جدا می‌شوند اما این مرکز توانسته ظرف 24 سال، شرکت‌های خصوصی را کنار یکدیگر نگاه دارد.

وی عنوان کرد: هر کشوری بخواهد کارش را به درستی انجام دهد نیازمند حمایت از آزمایشگاه‌های آن هستیم زیرا در صادرات و واردات به استاندارد نیازمندیم. در بخش صادرات دنبال بازار یکبار مصرف نیستیم و با استاندارد دنبال رهنمون‌سازی تولیدات و کالاهای ایرانی به دیگر کشورها هستیم.

او افزود: در بخش واردات هم بارها شاهد ورود کالاهایی بی‌کیفیت به کشور بودیم که با استاندارد باید جلوی آن گرفته شود. در این دو سال اخیر بسیاری از واردکنندگان می‌گفتند وقتی محصولی برند وارد کشور می‌شود دیگر نیازی به آزمایش استاندارد ندارد اما اعتقاد داریم برخی کالاها به اسم برند شناخته شده وارد کشور می‌شوند و اصل نیستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عضو شورای عالی استاندارد هستم، ابراز کرد: رئیس جمهور به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند. با آزمایشگاه‌های استاندارد دنبال تأخیر انداختن و خرج‌تراشی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان نیستیم.

واعظی با اشاره به این مرکز تحقیقاتی گفت: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تنها با ارجاع کار می‌تواند روی پای خود بیاستد. با این حساب از وام وجوه اداره شده حمایت می‌کنیم و چون این مرکز کارهای بزرگی انجام داده، علاقه‌مندیم به تمام اهدافش برسد.

انتهای پیام/

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک