حمایت نماینده دموکرات از توافق هسته‌ای ایران

حمایت نماینده دموکرات از توافق هسته‌ای ایران

یک نماینده دموکرات دیگر از مجلس نمایندگان حمایت خود از توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «خوزه سرانو» نماینده دموکرات نیویورک روز جمعه حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرده است.

اوباما برای حفظ دستیابی به هدف خود در وتوی قطعنامه احتمالی کنگره در مخالفت با توافق هسته ای ایران، بسیار نزدیکتر شده است.

سرانو با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: توافق ایران معقول ترین و ماندگارترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در آینده است. من قاطعانه بر این باورم که نظارت جامع و اعمال محدودیت ها توسط این توافقنامه، آمریکا و متحدان ما را در بهترین موضع قرار خواهد داد تا از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

اوباما بارها هشدار داده است که در صورت رد توافقنامه از سوی کنگره، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.

در حالی که جمهوریخواهان کنگره در مخالفت با توافق هسته ای به اجماع رسیده لند، کاخ سفید حداقل به 34 رای در حمایت از توافق نیاز دارد تا بتواند وتوی اوباما را حفظ کند.

پیش از اعلام حمایت سرانو از توافق هسته ای، 30 سناتور دموکرات حمایت خود را اعلام کرده بودند.

ایران و قدرت های جهانی پس از نزدیک به 2 سال مذاکره، 23 تیرماه به برجام هسته ای دست یافتند. حامیان برجام بر این باورند که این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد. رژیم بازرسی ها از تاسیسات ایران و محدودیت های اعمال شده بر ظرفیت غنی سازی اورانیوم، مهمترین استدلال حامیان برجام به شمار می رود. از سوی دیگر منتقدان خواستار بازگشت به میز مذاکره و اعمال تحریم های شدیدتر علیه تهران هستند.

کنگره آمریکا اکنون تا 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت