وزیر کشور آلمان درباره تشدید خشونت‌ها در سایه بحران پناهندگان ابراز نگرانی کرد

وزیر کشور آلمان درباره تشدید خشونت‌ها در سایه بحران پناهندگان ابراز نگرانی کرد

وزیر کشور آلمان درباره تشدید خشونت‌ها در آلمان در سایه بحران پناهندگان و بحث‌های داغی که در این باره در این کشور به راه افتاده است ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان درباره خشونت در بحث ها درباره پناهندگان ابراز نگرانی کرد. توهین، خصومت و تهدید مواردی است که این روزها تنها پناهندگان نیستند که در آلمان آن را تجربه می کنند. حتی شهروندان، سیاستمداران و خبرنگاران نیز در معرض این گونه حملات قرار می گیرند. وزیر کشور آلمان نوعی خشونت را در این گونه رفتارها می بیند.

"دمایزیر" بحث های بسیار داغ درباره پذیرش پناهندگان همراه با حملات لفظی نژادپرستانه و همچنین تهدید علیه سیاستمداران را بسیار نگران کننده توصیف کرده و اظهار داشت: وسعت و ماهیت خشونت های لفظی و برخوردها و رفتارهای ما با هم من را نگران می کند.

وی همچنین به این گونه رفتارها در فضای اینترنت علیه خارجی ها، بیگانگان و سیاستمداران انتقاد وارد کرده و در عین حال تاکید کرد: من خوشحال هستم که این طور نیست و به این مسئله افتخار می کنم که آلمان یک کشور باز و بی تعصب است.

"زیگمار گابریل" معاون صدر اعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات نیز درباره تحولات اخیر در آلمان در سایه بحران پناهندگان ابراز نگرانی کرده و در گفتگو با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" دو مسئله را نگران کننده خواند یکی بازی کردن نئونازی ها با احساسات پاک مردمی و گسترش شعارهای نفرت آور از طرف آن ها؛وی همچنین گفت: چیز دیگری که من را نگران می کند این است که در جامعه ما سهم افرادی که سیاست، سیاستمداران و احزاب را تحقیر می کنند افزایش می یابد.

در این میان "آلکساندر بوند" از سیاستمداران حزب سبز آلمان به دولت ائتلافی در این کشور این انتقاد را وارد می کند که مسائل در ارتباط با شمار روزافزون پناهندگان را جدی نمی گیرد.

وی افزود: این یک سیگنال ناجور است که نشست پناهندگان تازه برای پایان سپتامبر برنامه ریزی شده است. بدیهی است که در سطح دولت فدرال ضرورت پرداختن به این مسئله احساس نمی شود. دولت و ایالت های آلمان قرار است در 24 سپتامبر در نشستی در برلین به این مسئله بپردازند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان