اوضاع میدانی جبهه‌های‌نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه

اوضاع میدانی جبهه‌های‌نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه

نیروهای ارتش سوریه، در ادامه جنگ با تروریسم تکفیری در مناطق مختلف، شمار دیگری از مزدوران محور غربی،صهیونیستی و ارتجاع عرب را به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)گزارش داد در حملات روز شنبه جنگنده‌های ارتش سوریه به مواضع و خطوط کمک رسانی به تروریست‌های موسوم به جیش الفتح که با رژیم‌ آل سعود وهابی و حکومت ترکیه مرتبط هستند،ضربات محکمی به آنها وارد شد.

یک منبع نظامی در این باره گفت جنگنده های ارتش صبح روز شنبه، مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را در روستای قرقور و شمال روستای کنسیه نخله در حومه جسرالشغور بمباران کردند که به کشته شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام خودروهای مجهز به تیربار وحامل مهمات آنها منجر شد.

این منبع افزود حملات ارتش سوریه به مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های جیش الفتح در شهر اریحا در حومه جنوبی ادلب هم، شماری از آنها را از پای درآورد.

در عملیات ارتش علیه تروریست‌های تکفیری در روستاهای الترعه و الشویحه در منطقه ابوالضهور، شماری از آنها کشته و یا زخمی شدند.

منبع سوری افزود جنگنده‌های ارتش، مواضع و تجمعات تروریست‌های موسوم به جیش الفتح را در اطراف فرودگاه ابوالضهور، الکفیر، جسرالشغور، اشتبرق، الزیاره و الحمیدیه هدف قرار دادند که به کشته شدن شماری از آنها منجر شد.

روز گذشته نیز در حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه، شمار زیادی از تروریست‌های جبهه النصره که به اطراف فرودگاه ابوالضهور نفوذ کرده بودند، کشته شدند.

در این حال گروه‌های تروریستی در رسانه‌های حامی خود به ضربات کوبنده‌ای که تروریست‌ها در اطراف فرودگاه ابوالضهور در برابر ارتش سوریه متحمل شدند، اعتراف کردند.

موفقیت نیروهای دفاع مردمی در حومه السویداء

خبر دیگر اینکه گروه‌های دفاع مردمی توانستند شماری از تروریست را بین روستاهای رضیمه اللواء و لاهثه در حومه شمالی السویداء از پای درآورند و سلاح‌ها و مهمات آنها را به غنیمت بگیرند.

یک منبع در استان السویداء در این باره گفت گروه‌های دفاع مردمی با تروریست‌ها در منطقه کوع حدر بین روستاهای رضیمه اللواء و لاهثه درگیر شدند که در نتیجه شماری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی و انواع سلاح ها و مهماتشان به غنیمت گروه‌های مردمی درآمد، تروریست‌هایی که از درگیری جان به دربرده بودند نیز پا به فرار گذاشتند.

انهدام مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای جیش الفتح در حومه حماه

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های ارتش، مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری را که تشکل موسوم به جیش الفتح را تشکیل داده اند که فرماندهی آنها را جبهه النصره برعهده دارد،در حومه شمال غربی استان حماه منهدم کردند.

یک منبع نظامی در این باره گفت در حملات صبح روز شنبه جنگنده‌های ارتش به مخفیگاه‌ها و محورهای تردد تروریست‌ها در اطراف زیزون و روستاهای العنکاوی، الزقوم و زیزون الجدیده در سهل الغاب، شماری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته در عملیات منحصر به فرد علیه تروریست‌های موسوم به جیش الفتح در خربه الناقوس،تل واسط، المنصوره قسطون،المشیک،قرقور، زیزون الجدیده،الزیاره و تل زجم، شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند و جنگ افزارهای آنها را منهدم کردند.

ادامه جنگ با تروریست‌های تکفیری در حلب

به گزارش تسنیم، سانا از هلاکت شمار دیگری از تروریست‌های جبهه النصره و داعش و انهدام مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای آنها در ادامه عملیات ارتش سوریه در حلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان‌هایی از ارتش و دیگر نیروهای مسلح سوریه در حلب، مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای گروه‌های تروریستی تکفیری را منهدم کردند.این گروه‌ها از حمایت لجستیکی و اطلاعاتی حکومت ترکیه برخوردار هستند.

یک منبع نظامی گفت یگان‌هایی از ارتش سوریه، شمار زیادی از تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری را در جریان حمله به مخفیگاه‌ها و تجمعات آنها در روستاهای بنیامین و خان طومان در حومه جنوب غربی حلب از پای درآوردند.

این منبع افزود عملیات ارتش علیه مخفیگاه‌ها و تحرکات تروریست‌های تکفیری در اطراف مرکز پژوهش‌های علمی و روستای المنصوره در حومه غربی حلب به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام مقادیری سلاح و مهمات آنها منجر شد.

منبع سوری از عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی در تل الدحول(تپه الدحول) در روستای الوضیحی و غرب فرودگاه النیرب در حومه جنوبی و جنوب شرقی حلب و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها در این عملیات خبر داد.

منبع سوری افزود نیروهای ارتش توانستند خطوط کمک رسانی به تروریست‌ها از سمت ترکیه در شهرک حریتان در حومه شمالی حلب را منهدم کنند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.

این منطقه روز گذشته شاهد هجوم گسترده تروریست‌ها به شهرک‌های باشکوی و حندرات بود، اما نیروهای ارتش با دفع این حمله، خسارت‌ها و تلفات سنگین به تروریست‌ها وارد کردند و بسیاری از تروریست‌ها هم با رها کردن سلاح‌هایشان پا به فرار گذاشتند.

منبع سوری همچنین از انهدام مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی و سلاح‌های آنها در اطراف دانشکده هوایی در جاده بین المللی منتهی به الرقه و عملیات دقیق ارتش علیه کانون‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در محله‌های بنی زید،کرم الجبل و تل الشیخ خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام یک دستگاه بولدوزر منجر شد که تروریست‌ها از آن در ویران کردن منازل و حفر خندق استفاده می‌کردند.

گروه‌های تروریستی تکفیری در صفحات وابسته به خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به هلاکت شماری از اعضای خود در این مناطق اعتراف کردند.

ادامه جنگ با مزدوران آل سعود و ترکیه در حومه لاذقیه

در حومه شمال شرقی لاذقیه نیز نیروهای ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، تعدادی از خودروها و جنگ افزارهای گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه را منهدم کردند.

یک منبع نظامی در لاذقیه گفت در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌ها در غرب کنسبا و قلعه شلف و شمال روسیه القصب، شماری از مزدوران کشته شدند.

در ناحیه ربیعه در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر لاذقیه، یک منبع میدانی از کشته شدن دست کم 6 تروریست در درگیری با نیروهای ارتش در اطراف شهرک ربیعه خبر داد که در میان آنها عبدالله عمر و مهند بکداش از تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به لواء العاصفه به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های تروریستی که ساختار اصلی آنها را مزدوران خارجی تشکیل می‌دهند، در حومه شمالی لاذقیه پراکنده شده اند که در پایگاه‌های نظامی در داخل خاک ترکیه با حمایت اردوغان و پول‌های اهدایی آل سعود وهابی و شیخ نشین قطر آموزش دیده اند.این گروه‌ها تا کنون در عملیات مستمر نیروهای ارتش و گروه‌های دفاع مردمی متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده‌اند.

کشته شدن 10 تروریست در درعا

در درعا نیز نیروهای ارتش به نبرد با تروریست‌های تکفیری ادامه دادند، تروریست‌هایی که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره هستند و همچنان به ارتباط خود با رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند و از حمایت‌های این رژیم بهره‌مند هستند.

یک منبع نظامی در این باره گفت یک یگان از نیروهای ارتش سوریه، سه خودرو حامل تروریست‌ها را در اطراف تل الشیخ و تپه‌های خلیف هدف حمله شدید خود قرار داد که در نتیجه شماری از تروریست‌ها کشته شدند و بقیه گریختند.

این منبع همچنین از کشته شدن دست‌کم 10 تروریست و انهدام مخفیگاه‌ها و مهمات آنها در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در شهر بصری‌الشام در حومه شرقی درعا خبر داد.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه کانون‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در اردوگاه آوارگان در محله درعاالبلد، شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

منطقه درعاالبلد خط اصلی کمک رسانی به گروه‌های تروریستی و تامین سلاح و نیرو به سبب نزدیک بودن به مرز اردن به شمار می‌رود، تروریست‌هایی که تحت فرماندهی و مدیریت اتاق عملیات اردن قرار دارند.حکومت اردن پایگاه‌هایی را برای آموزش تروریست‌ها از طریق هماهنگی مستقیم با موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) دایر کرده است.

پیش از این در حملات گسترده جنگنده‌های ارتش به تجمعات تروریست‌های جبهه النصره در شهرک داعل در حومه درعا، بیش از 100 تروریست به هلاکت رسیده بودند.

در حومه حمص هم حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه‌های تروریست‌های‌تکفیری در شهر السخنه به کشته شدن شماری از داعشی‌ها منجر شد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی