هاشمی: سرمایه‌گذاران بین‌المللی باید به سرمایه‌گذاری در کشور تشویق شوند


هاشمی: سرمایه‌گذاران بین‌المللی باید به سرمایه‌گذاری در کشور تشویق شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ادامه روند رشد مثبت اقتصادی باید سرمایه‌گذاران بین‌المللی را تشویق به سرمایه‌گذاری در کشور کنیم چون این مسئله سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت هفته دولت در اصفهان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با همت امام خمینی(ره) و مردم غیور ایران در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید و رحمت خداوند تا امروز بالای سر ملت شهیدپرور ایران بوده است.

وی افزود: باوجود همه توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت ایران داشتند، مردم با همدلی راه پیشرفت را به‌درستی پیموده و با سرعت قابل چشم‌گیری در همه عرصه‌ها جزء بهترین‌های منطقه و جهان شده‌اند. البته حاصل این همدلی میان مردم سبب شده در کشور امنیت حاکم شود که ما باید شکر گذار این نعمت خداوند باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت در 2 سال اخیر آرامش را در ابعاد مختلف در کشور ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود داشت و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، دولت توانسته آرامش نسبی را در همه ابعاد اجتماعی ایجاد کند.

وی بیان کرد: شاید ما هنوز اجناس را گران خریداری می‌کنیم اما توانستیم نرخ تورم را به کمتر از 15 درصد برسانیم، البته رکود هنوز وجود دارد و در این زمینه نیز توانستیم رشد اقتصادی رو به مثبتی داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشویق سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور تصریح کرد: برای ادامه روند رشد مثبت اقتصادی باید سرمایه‌گذاران بین‌المللی را تشویق به سرمایه‌گذاری در کشور کنیم چون این مسئله سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود اما نیاز اصلی این مسئله وجود همدلی میان مسئولان و مردم است.

وی بیان کرد: ممکن است در جریان انتخابات پیش‌رو مجلس، هیجانات سبب کاهش آرامش شود و این مسئله سبب دورشدن سرمایه‌گذاران از مسیر شود، برای جلوگیری از این مشکلات تنها راه، وجود همدلی میان ملت است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی (ره) همواره به مسئولان هشدار می‌دادند که "هیچ قدرتی جز هوای نفس نمی‌تواند شما را از مسیر اصلی نظام خارج کند و این تنها راهی است که دشمن می‌تواند به شما مسلط شود" پس همه مردم و مسئولان باید در راستای یک هدف گام بردارند و مسئولان نیز تنها به فکر منافع ملی در راستای پیشرفت و اقتدار کشور باشند.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به بخش بهداشت و درمان و تلاش‌های دولت در این عرصه، اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون شاهد بودیم هزینه‌های درمانی کاهش چشم‌گیری داشته‌اند. همچنین موفق شده‌ایم هزینه‌های درمانی را از 37 درصد به 3 درصد برسانیم که در این راستا دولت حدود 7 الی 8 هزار میلیارد تومان برای امور درمانی هزینه کرده است. البته این مسئله به‌ویژه طرح تحول سلامت نیز با حمایت دولت و مسئولان و دستور رهبر معظم انقلاب مسیر موفقیت را به‌خوبی سپری می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید در اجرای مسئولیت‌ها بسیار مراقب باشیم و نباید مردم را از خود ناراضی کنیم و برای پیشرفت در کار باید از تندروی‌ها بپرهیزیم و در سایه اخلاق و اعتدال حرکت کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم و ایران در منطقه‌ای قرار دارد که همه دنیا به آن محتاج هستند پس باید با استفاده از علم و فنّاوری جهانی در مسیر آسایش مردم حرکت کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon