بزرگترین شرکت مهندسی نفت انگلیس خواستار بازگشت به ایران شد

بزرگترین شرکت مهندسی نفت انگلیس خواستار بازگشت به ایران شد

مدیر بزرگترین شرکت مهندسی نفت و گاز انگلیس از تصمیم این شرکت برای بازگشت به ایران خبر داد و گفت: مطمئنا ایران یکی از کشورهایی است که ما به آن نظر داریم اما تا وقتی که تحریم ها پابرجا هستند نمی توانیم کاری انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بزرگترین شرکت مهندسی نفت و گاز انگلیس درصدد بازگشت به ایران پس از لغو تحریم ها علیه این کشور است.

مدیر اجرایی شرکت آمک فوستر ویلر در این باره گفت: درباره مشارکت این شرکت در بازار ایران با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت‌وگو کرده است.

سمیر بریخو افزود: مطمئنا ایران یکی از کشورهایی است که ما به آن نظر داریم اما تا وقتی که تحریم ها پابرجا هستند نمی توانیم کاری انجام دهیم.

به گفته بریخو یک مقام مسئول این شرکت در امور خاورمیانه در سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به تهران که با هدف بازگشایی سفارت این کشور در تهران انجام شد وی را همراهی کرده بود.

بر اساس این گزارش شرکت های انگلیسی در خطر از دست دادن بازار ایران در رقابت با شرکت های خارجی دیگر هستند. از زمان نهایی شدن مذاکرات هسته ای هیئت های متعددی از آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا و کشورهای دیگر به ایران سفر کرده اند.

شرکت های نفتی به دلیل افت قیمت نفت از سال گذشته تاکنون تحت فشار قرار گرفته اند که آن ها را وادار کرده از اجرای پروژه های جدید خودداری کنند و هزینه های خود را کاهش دهند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه