«دریاچه بختگان» مرکز شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه شده است


«دریاچه بختگان» مرکز شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه شده است

نماینده مردم ‌استهبان و نی‌ریز در مجلس نسبت به بی‌توجهی‌ها در احیای دریاچه خشک شده بختگان و طشک انتقاد کرد و گفت: خشکی دریاچه‌های «بختگان» و «طشک» عامل شیوع بسیاری از بیماری‌ها در منطقه شده است.

محمدسقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: با خشک‌شدن دو دریاچه «بختگان» و «طشک» این دو دریاچه به محل شیوع انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و واگیر از جمله سالک در منطقه شده است.

سقایی با بیان اینکه اکوسیستم منطقه‌ای بیش از 10 شهرستان بر اثر خشکی تالاب بختگان و طشک برهم خورده است بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان هنوز این دو دریاچه با آب قابل احیاء هستند و باید موضوع حقابه آنان تامین شود.

نماینده مردم ‌استهبان و نی‌ریز در مجلس خاطرنشان کرد: فضولات موجود در بختگان، محیط‌زیست را با چالش مواجه کرده و باید راهکار اساسی برای این موضوع اندیشیده شود تا مردم از بروز بیماری‌ها در امان بمانند.

وی عامل مهم خشکی بختگان را ایجاد سدهای مهندسی نشده در بالادست این دریاچه عنوان کرد و افزود: باید برنج‌کاری‌ها در بالادست بختگان ممنوع شده و با مدیریت در کشت محصولات کشاورزی زمستان امسال موضوع رهاسازی آب در بختگان انجام گیرد.

سقایی در سخنان خود با انتقاد از محیط‌زیست در قطعی درختان 30 ساله انجیر در اطراف دریاچه بختگان گفت: در اجرای این طرح جای تاسف بود که مسئولان محیط‌زیست چرا پس از 30 سال تازه از خواب بیدار شده و قطعی این درختان را احیای محیط زیست می‌دانند.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس در خاتمه با تاکید براینکه با رایزنی صورت گرفته درختان بالای هشت سال انجیر در این منطقه ماندگار شده و از قطعی آنان توسط متولیان محیط زیست جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز محیط‌زیست باید برنامه‌ریزی اساسی برای حفظ منطقه حفاظت شده بختگان داشته باشد و تخصیص حقابه این دریاچه بزرگ کشور را همواره مطالبه کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon