وقتی تنها عامل بمباران اتمی، ایران را به استفاده از بمب اتم متهم می‌کند

وقتی تنها عامل بمباران اتمی، ایران را به استفاده از بمب اتم متهم می‌کند

در تاریخ تنها یک کشور از بمب اتمی برای هدف گرفتن مردم غیرنظامی استفاده کرده است، اما هم‌اکنون یکی از مقامات ارشد سابق این کشور به صورت رسمی اعلام می‌کند که ممکن است ایران در آینده از بمب هسته‌ای استفاده کند و فاجعه‌ای مثل هیروشیما ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کره زمین و مردمان آن تاکنون به دفعات متعدد شاهد آزمایش‌های هسته‌ای و انفجار بمب‌های اتمی روی زمین، زیر زمین، در اعماق اقیانوس و یا جو زمین بوده‌اند. اما در این میان، این تنها آمریکایی‌ها بودند که با کمال خونسردی و به فاصله 3 روز با پرتاب دو بمب اتمی بر فراز شهرهای هیروشیما و ناگازاکی تنها در چند دقیقه اول این دو انفجار بیش از 129 هزار نفر را به کام مرگ فرو بردند و بر اثر تشعشات اتمی باقی‌مانده و بیماری‌های ناشی از این دو انفجار، تا سال 1954، مجموع قربانیان غیرنظامی این دو فاجعه ضدبشری به بیش از 246 هزار نفر رسید.

در این وضعیت باید طنز تاریخ باشد که یکی از مقامات سابق دولت چنین کشوری که در دوران مسئولیت خود در سطح رسانه‌های جهان به عنوان یک جنگ‌طلب مشهور بود، یک کشور دیگر را که شاهد گسترده‌ترین و شدیدترین نظارت‌ها و بازرسی‌ها بین‌المللی است را متهم می‌کند که ممکن است در آینده از بمب هسته‌ای استفاده کند.

ماجرا مربوط به کتاب تازه دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا و لیز چنی دخترش است که بخش‌هایی از آن برای اولین بار روز جمعه در نشریه وال استریت‌ژورنال منتشر شد. این پدر و دختر در کتاب خود، اوباما را متهم به دروغگویی در مورد توافق هسته‌ای ایران کرده و گفتند که این توافق می‌تواند به اولین استفاده از بمب هسته‌ای از سال 1945 به این طرف بیانجامد.

این دو در کتاب خود نوشته‌اند: «تقریبا هرچیزی را که رئیس جمهوری در مورد توافق (با) ایرانی‌ها به ما گفته است، نادرست است. وی گفته است که این توافق مانع از دستیابی ایرانی‌ها به سلاح‌های هسته‌ای خواهد شد، اما این توافق در واقع، زاردخانه هسته‌ای ایران را تسهیل و مشروع می‌کند. توافق (دولت) اوباما به یک ایران مسلح هسته‌ای، یک مسابقه تسلیحاتی هسته‌ای در خاورمیانه و به احتمال زیاد، اولین استفاده از یک سلاح هسته‌ای پس از (بمباران اتمی) هیروشیما و ناگازاکی به این طرف منجر می‌شود».

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان