۲۲۰۰ متر مربع فرش دستباف توسط آستان قدس رضوی تولید شد

2200 متر مربع فرش دستباف توسط آستان قدس رضوی تولید شد

مدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از تولید حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع فرش دستباف در ۵ ماه نخست سال جاری در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، غلامرضا باغشنی اظهار داشت: شرکت فرش آستان قدس رضوی دو کارگاه متمرکز در شهرستان‌های مشهد و کاشمر دارد.

باغشنی ادامه داد: کارگاه‌های این شرکت دارای 124 عدد دار چوبی و 7 عدد دار آهنی است که از این میان 74 دار چوبی و 5 دار آهنی در کارگاه مشهد و 50 دار چوبی و 2 دار آهنی در کارگاه کاشمر وجود دارد.

وی درباره طرح‌ قالی‌‌های دست باف تولیدی این شرکت خاطرنشان کرد: این طرح ها به لحاظ اندازه و طرح متناسب با فضاهای حرم مطهر امام رضا(ع) است.

باغشنی بیان کرد: در شرکت فرش آستان قدس رضوی ابتدا نقش های معنوی متناسب با فضای حرم مطهر رضوی طراحی و بعد از تایید به بافندگان منتقل می‌شود تا این نقش‌ و نگارهای منحصر به فرد بتوانند منعکس‌کننده بخشی از زیبایی‌های حرم مطهر رضوی باشند.

مدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی تصریح کرد: تمامی نقشه ها و طرح های نفیس به کار رفته در فرش‌های دستباف این شرکت به وسیله طراحان و کارشناسان شرکت فرش آستان قدس طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon