دانش بومی پرورش اسب کُرد ثبت ملی می‌شود


دانش بومی پرورش اسب کُرد ثبت ملی می‌شود

مسئول ثبت آثار اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پرونده ثبت ملی دانش بومی پرورش اسب کُرد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به کمیته ثبت آثار کشور تحویل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اکرم طهماسبی اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز مهد سوارکاری در کشور بوده و همواره در بخش تولید و پرورش اسب پیشتاز محسوب می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اینکهنژاد اسب کُرد کرمانشاه به عنوان یکی از مشهورترین نژادهای اسب ایران از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است،  افزود: به منظور شناسایی و معرفی قابلیت‌های این حیوان کارشناسان و متخصصان امر پژوهش‌ها و تحقیقات لازم را انجام دادند و مسئولان ثبت آثار اداره کل میراث‌فرهنگی استان برای ثبت دانش بومی پرورش این نژاد اقدام کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه اسب کُرد شایسته ثبت ملی است، گفت: لزوم توجه بیشتر به پرورش و معرفی اسب کُرد به عنوان یک میراث طبیعی از خطه زیبای کرمانشاه باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

اسب کُرد از اصیل‌ترین و زیباترین نژادهای اسب ایران محسوب می‌شود که خواستگاه پرورش آن استان کرمانشاه است و در حال حاضر بیش از شش هزار نفر در استان کرمانشاه در رشته سوارکاری فعالیت دارند.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon