استقبال مریوانی‌ها از پیکر ۱۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مرز باشماق


استقبال مریوانی‌ها از پیکر 17 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مرز باشماق

پیکر مطهر ۱۷ شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان وارد مریوان شد و مورد استقبال مردم شهید پرور این شهرستان مرزی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، پیکر 17 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، دقایقی قبل و با حضور رئیس ستاد تحقیق و تفحص شهدا، استاندار کردستان، مدیران و مسئولان شهرستان مریوان از طریق مرز باشماق مریوان وارد خاک کشور شد و قرار است که این کاروان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه راهی شماری دیگر از شهرهای استان کردستان شود.

رئیس ستاد تحقیق و تفحص شهدای کشور با سخنرانی در این مراسم با تقدیر از حضور مردم همیشه در صحنه کردستان در استقبال از شهداء، اظهار داشت: این شهداء در واقع سند افتخار و و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند.

سیدمحمد باقرزاده حضور مردم در اینگونه مراسمات را بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: استقبال و حضور مردم در صحنه مایه یاس دشمنان است و دسیسه های آنها را که در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف هستند خنثی می کند.

وی به نقش مردم استان کردستان و پیشمرگان مسلمان در دفاع از مرز و بوم و کیان جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: مردم کردستان همواره بیدار بوده و تا آخرین قطره خون خود به دفاع از کشور پرداخته اند.

عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدای گرانقدر ایران اسلامی در کنار پیشمرگان مسلمان کُرد جزو سرمایه های بزرگ ملت مسلمان ایران هستند، افزود: شهداء با نثار جانشان عزت و افتخار برای کشور اسلامی ایران به ارمغان آورده اند.

بعد از تشییع شهدا در شهر مریوان، این کاروان راهی شهرستان های سقز و دیواندره می‌شود و سپس روز دوشنبه ساعت 9:30 تا 11:30 مراسم تشییع و استقبال از شهدای گمنام در شهر سنندج نیز برگزار می‌شود

براساس اعلام مسئولان ، این شهدا در عملیات های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده اند و پیکر پاک آنها در مناطق عملیاتی پنجوین، دربندی خان، چوارتا، بلفت و کرکوک کشف شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon