۱۰۰ هزار فرصت شغلی بالقوه در اینترنت و گردشگری داریم

100 هزار فرصت شغلی بالقوه در اینترنت و گردشگری داریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در پنجمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی و صنعت گردشگری بر ضرورت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با شناسایی و بومی سازی مشاغل اینترنتی در حوزه توریسم تأکید نمود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، حمیدرضا خانپور با اشاره به اشباع ظرفیت برخی از مشاغل در کشور، اذعان نمود: سیر تحول مشاغل، نشان می‌دهد که هر یک از زمینه های شغلی دوره عمری مشخصی دارند و این مشاغل توسط مشاغل دیگر حذف و یا جایگزین می‌شوند و افراد در آینده باید مشاغلی جدید متناسب با نیازهای آینده و پیشرفت های نوین در علم و فناوری را انتخاب نمایند.

وی مباحث شغلی، سرمایه گذاری، جذب مشارکت، پژوهش و مطالعات اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، مذهبی، درمانی و ... را از محورهای برگزاری این همایش عنوان نمود و افزود: از آن جا که مشاغل آینده، دانش بنیان و دانایی محور هستند و  شرایط اشتغال در آینده با پذیرش درصدی از ریسک، قابل پیش‌بینی می باشد، ضرورت تأمین دانش و آموزش های متناسب با این مشاغل بیش از پیش احساس می شود.

به گفته ی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بیش از یکصد هزار شغل جدید می توان در حوزه بازاریابی اینترنتی و صنعت گردشگری در کشور ایجاد نمود که این امر همت والای بخش خصوصی را می طلبد چرا که در همه دنیا تجاری سازی و ثبت ایده با هدایت بخش دولتی و توسط بخش خصوصی صورت می پذیرد.

وی با اعلام این مطلب که مدیران و کارآفرینان عرصه گردشگری از عوامل و شاهرگ اصلی شناسایی شایستگی ها و مشاغل جدید در این عرصه می باشند، بیان داشت: کارآفرینان عرصه گردشگری می توانند با آینده پژوهی گردشگری، مشاغل جدید را شناسایی و این مشاغل را با توجه به در نظر گرفتن  ظرفیت ها و پتانسیل های خاص جغرافیایی هر استان بومی سازی نمایند.

 خانپور،  بورس ایده ( ثبت ایده و ثبت اختراع)، مشاغل اینترنتی، مشاغل دانش بنیان ، مشاغل خدماتی نوین، مشاغل مربوط به ایجاد ارزش افزوده ها، مشاغل مرتبط با آموزشهای مجازی، مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری، مشاغل پژوهشی، مشاغل بازاریابی، مشاغل مشاوره ای، برند سازی و ... را از زمینه های مشاغل نو عنوان نمود.

وی شروع هر شغل جدید را از مشاغل نو و دانش بنیان دانست و تصریح نمود: مشاغل موجود و تکراری می تواند با رقابت ادامه و توسعه یابد. 

وی با اشاره چندین عنوان شغلی در زمینه ی مشاغل اینترنتی،  نمایشگاه کالا و خدمات مجازی،  مرکز ترخیص کالای اینترنتی، عمده فروشی اینترنتی، مرکز صادرات و واردات اینترنتی، فروشگاه مجازی، راه اندازی نمایشگاه مجازی کالا و خدمات،  راه اندازی فروشگاههای تخصصی معرفی تولید کنندگان، راه اندازی سامانه تبلیغاتی کالا خدمات، راه اندازی شبکه ارتباطی فروشگاه ها،    فروشگاه کالاهای دست دوم(سمساری مجازی)، خدمات  بازاریابی، مشاغل آموزشی اینترنتی و ... را از رشته های کسب و کار اینترنتی برشمرد.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه