رتبه چهاردهم ایران در بین کشورهای جهان از نظر رادارهای هواشناسی


رتبه چهاردهم ایران در بین کشورهای جهان از نظر رادارهای هواشناسی

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: رادار هواشناسی گیلان هفتمین رادار از شبکه راداری کشور است که پس از راه اندازی رادارهای استان‌های فارس و اردبیل، رتبه چهاردهم را در بین کشورهای جهان از نظر رادارهای هواشناسی به‌دست خواهیم آورد.

بهمن کمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور شبکه ای از رادارهای هواشناسی را در سطح  کشور راه‌اندازی کرده است اظهار داشت: قرار است این شبکه در بحث پیش بینی وضعیت جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این شبکه در حوزه مدیریت منابع آب و کشاورزی، تعدیل آب و هوا، امنیت ترافیک هوایی، مدیریت راه‌ها و پیش‌بینی شدت و نوع بارندگی کمک‌های لازم را در اختیار مراکز هواشناسی در کشور قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: رادار هواشناسی گیلان هفتمین رادار از شبکه راداری کشور است که با راه‌اندازی رادارهای استان‌های فارس و اردبیل، رتبه چهاردهم را در بین کشورهای جهان از نظر رادارهای هواشناسی به‌دست خواهیم آورد.

کمانگر هزینه راه‌‌اندازی سامانه رادار را هفت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به ساختمان اداری و تجهیزات جانبی هزینه راه اندازی این رادار برای گیلان 10میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه این رادار آخرین تکنولوژی جهان را شامل می‌شود تصریح کرد: تأکید می‌شود که این رادار از پیشرفته‌ترین تکنولوژی موجود دنیا برای اسکن وضعیت جوی استفاده می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: این رادار بر روی زمینی به مساحت سه هزار متر مربع بنا شده است و مجموع ساختمان اداری ما هزار و 400 متر مربع است و رادار بر روی یک سازه بتونی به طول 30 متر توسط متخصصین سازمان هواشناسی کشور نصب و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon