جنتی: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در حوزه فیلم پیگیری می‌شود

جنتی: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در حوزه فیلم پیگیری می‌شود

وزیر ارشاد در ارومیه گفت: در حوزه فیلم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت دقیقی را انجام می‌دهد و مقرر شده ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در حوزه فیلم پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی جنتی دقایقی پیش با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تقدیر از دغدغه‌های فرهنگی امام‌جمعه ارومیه اظهار داشت:  در دولت یازدهم تلاش شده تا آرامش و اطمینان خاطر به عرصه فرهنگ بازگردد و هم‌اینک آرامش مطلوبی در این حوزه احساس می‌شود.

جنتی تصریح کرد: رعایت قانون به‌ویژه مصوبات و چارچوب‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم‌ترین مؤلفه در ایجاد و حفظ آرامش در عرصه فرهنگ به شمار می‌آید که سیاست‌های وزارت ارشاد نیز بر این اساس استوار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارت‌خانه در کنار انجام و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف اقداماتی را در دست اجرا دارد که از آن جمله نظارت دقیق بر نحوه انتشار کتاب و انجام اصلاحیه‌های مورد نیاز است تا خللی از این بابت در کشور پیش نیاید.

جنتی افزود: تاکنون جلوی انتشار برخی کتبی که مضرّ به وضعیت فرهنگی کشور تشخیص داده‌ شده گرفته‌ شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه فیلم نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت دقیقی را انجام می‌دهد تا ضمن تولید آثار فاخر و منطبق بر فرهنگ اسلامی جامعه رویکرد پیاده‌سازی تبیین سبک زندگی اسلامی نیز در آثار رعایت شود چرا که معتقدیم تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ایفای نقش مؤثر در این بخش است.

جنتی تصریح کرد: اساساً رهنمودهای مقام معظم رهبری در رأس رویکردهای وزارت ارشاد و برنامه‌های کلان فرهنگی قرار دارد و ابراز رضایت اخیر ایشان از هیئت دولت پشتوانه محکم و دلگرم‌کننده دولتمردان است.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز با تبیین اهمیت توجه به مقوله فرهنگ در ابعاد کلان آن اظهار داشت: هم‌اینک زیرساخت‌های خوبی برای انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه فرهنگ فراهم است بنابراین باید باقدرت تمام در این عرصه وارد میدان شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: گرچه اقدامات مطلوبی در عرصه فرهنگ انجام‌شده اما اهمیت موضوع و نیازهای افکار عمومی طلب می‌کند که گستره فعالیت‌های فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon