طلب ۲ هزار میلیاردی گندم‌کاران از دولت


طلب 2 هزار میلیاردی گندم‌کاران از دولت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از ۸ میلیون تن گندم خریداری شده که این مقدار، بیش از نیاز داخلی کشور است، در نتیجه امسال، نیاز به واردات گندم نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی قنبری ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از برگزیدگان کشاورزی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال، بیش از هشت میلیون تن گندم خریداری شده که این مقدار، بیش از نیاز داخلی  کشور است، در نتیجه امسال، نیاز به واردات گندم نداریم.

وی افزود: هشت میلیون تن گندم به قیمت، 9 هزار و 200 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این مبلغ، هفت هزار و 200 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و 2 هزار میلیارد تومان آن قرار است به‌زودی پرداخت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد:طلب کشاورزان استان لرستان، در حال حاضر 120 میلیارد تومان است، البته 190 میلیارد تومان بود که امروز 70 میلیارد تومان آن پرداخت شد و 120 میلیارد تومان باقی‌مانده، نیز تا پایان سال زراعی، یعنی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار مرکز خرید گندم با ظرفیت 16 میلیون تن در کشور داریم، تصریح کرد: بیشترین تولید گندم، به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان، گلستان، فارس و اردبیل، بوده، کمااینکه استان لرستان نیز جایگاه خوبی دارد و در رده هفتم و هشتم کشوری در تولید گندم قرار دارد.

قنبری خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی به‌عنوان عامل خرید، هزار میلیارد تومان به‌عنوان تسهیلات پرداخت کرده و بانک‌های دیگر از قبیل بانک رفاه، صادرات و سپه نیز کمک کردند و انتظار داریم که بانک‌های ملت و پاسارگاد نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته، افزایش تولید گندم داشتیم، بیان کرد: بر اساس میزان بارندگی، قیمت تضمینی، مدیریت کشت، داشت و برداشت، برآورد شده بود که میزان گندم تولید شده در کشور 11 میلیون تن باشد و دولت هشت میلیون تن آن را خریداری کند که خوشبختانه این مهم محقق شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پنج میلیون تن ذخیره گندم داریم که این بی‌نظیر است و انبارهای ما وضعیت بسیار خوبی دارند، گفت: 2 هزار تن صادرات روغن انجام شده کمااینکه صادرات روغن، به‌شکل صادرات مجدد است، یعنی روغن خام به خوراکی تبدیل شده سپس صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon