طرح‌های هادی روستاهای اطراف رشت اجرایی می‌شود


طرح‌های هادی روستاهای اطراف رشت اجرایی می‌شود

مدیر بنیاد مسکن شهر رشت در مورد بهره‌برداری از طرح‌های هادی روستاهای اطراف رشت گفت: این طرح‌ها در ۲۳ روستا و درقالب تعریض و شن‌ریزی معابر در بافت خیابان‌های داخل روستاها اجرایی شده است.

رضا محمدی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در مورد بهره‌برداری از طرح‌های هادی روستاهای اطراف رشت، با بیان اینکه این طرح‌ها در 23 روستا و در قالب تعریض و شن‌ریزی معابر در بافت خیابان‌های داخل روستاها اجرایی شده است اظهار داشت: برای انجام این طرح‌ها بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون در بافت داخلی روستاهای اطراف رشت به طول 29 کیلومتر عملیات آسفالت‌سازی انجام گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن رشت، انجام عقب نشینی‌های کافی مطابق با طرح‌های هادی، تهیه عرض معابر داخل بافت روستاها، جابه‌جایی تیربرق و لوله گذاری‌های خیابانی را از وظایف شوراو دهیاری‌های روستاها برشمرد و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با اعلام اجرایی شدن این مقدمات، ضمن بازدید به انجام وظایف مربوط به خود می‌پردازد.

محمدی ثابت درباره پرداخت وام مسکن روستایی با بیان اینکه سالانه 2 هزار وام مسکن روستایی با نظارت ناظرین و در چند مرحله به روستائیان پرداخت می‌شود تصریح کرد: امسال به هر مسکن روستایی 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 4 درصد تعلق می‌گیرد.

 این مقام مسئول اضافه کرد: روستائیان اطراف رشت  می‌توانند بدون سپرده‌گذاری در بانک‌ها و با معرفی دو ضامن از تمامی بانک‌های عامل، تسهیلات وام روستایی را دریافت کنند.

وی درباره صدور سند ساختمان‌های روستایی نیز گفت: بنیاد مسکن گیلان به نمایندگی از روستائیان، سالانه از 5 حوزه ثبتی شهر رشت بیش از 2 هزار جلد سند برای اماکن مسکونی و تجاری روستائیان دریافت می‌کند که از ابتدای امسال تاکنون تعداد 18 هزار جلد سند روستایی صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن رشت خاطرنشان کرد: عملیات نظارت بر مقاوم‌سازی این منازل در 5 یا 6 مرحله  انجام می‌شود و وام  ساختمان‌هایی که بدون رعایت اصول استاندارد و مقاوم‌سازی ساخته می‌شوند نیز قطع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon