نشست خبری «قربانیان و خانواده شهدای ترور» آغاز شد

نشست خبری «قربانیان و خانواده شهدای ترور» آغاز شد

نشست خبری قربانیان و خانواده شهدای ترور با موضوع بررسی سازمان‌های تروریستی دنیا و قربانیان ترور در جمهوری اسلامی ایران توسط این سازمان‌ها در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری قربانیان و خانواده شهدای ترور با حضور منصوره کرمی همسر شهید هسته‌ای مسعود علیمحمدی، سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور، زهرا رویت فرزند شهید ترور هوشنگ رویت، محمد صدیقیان جانباز ترور و برادر شهید ترور علی صدیقیان لحظاتی پیش در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

این نشست با موضوع بررسی سازمان‌های تروریستی دنیا و قربانیان ترور در جمهوری اسلامی ایران توسط این سازمان‌ها با حضور اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

شهید ترور هوشنگ رویتوند غیاثوند:

شهید غیاثوند یکی از بانیان حسینه فاطمه الزهرا(س) در خیابان استاد معین بود که علاوه بر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی به ورزش کشتی هم می‌پرداخت. با پیروزی انقلاب همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌داد و با نصب بلند‌گویی بر سر در مغازه اخبار پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌ها را پخش می‌کرد که به همین دلیل منافقین بارها توسط نامه او را تهدید به ترور کرده بودند. در این میان ترور یکی از دوستانش به نام شهید مصطفی رفعتی پور شمس توسط منافقین او را در راهی که داشت استوارتر کرده و سرانجام در روز هفتم شهریور ماه سال 1361 دو نفر از اعضای گروهک منافقین وارد مغازه‌ شهید غیاثوند می‌شوند و از او می‌خواهند که عکس امام را از دیوار مغازه‌ خود بردارد، اما شهید امتناع می‌کند و منافقین در برابر دیدگان دو تا از پسرانش او را به ضرب گلوله‌ به شهادت می‌رسانند. او هنگام شهادت 43 سال داشت و در بهشت زهرای تهران قطعه 26 به خاک سپرده شد.

شهید علی صدیقیان نیز در سال 16 اردیبهشت 1341 در یکی از شهرستان‌های استان خراسان به نام «بجستان» به دنیا آمد. کلاس دوم دبستان به همراه خانواده به تهران آمد، و تحصیلاتش را در تهران ادامه داد و در رشته برق هنرستان صنعتی پذیرفته شد. در دوران انقلاب به همراه خانواده در راهپیمایی‌ها شرکت داشت و بیانیه‌های امام را پخش می‌کرد، صبح‌ها در هنرستان درس می‌خواند، بعد از ظهرها را در مغازه‌ میوه‌فروشی‌ کار می‌کرد و شب‌ها نیز در مسجد فعالیت داشت. بعد از انقلاب از همان روزهای اول شکل‌گیری بسیج، رفت و فعالیتش را در آنجا شروع کرد. گاهی تا دیروقت در مسجد بود. می‌گفت می‌ماند و به آن‌ها که نماز خواندن بلد نیستند کمک می‌کند. مکبر مسجد هم بود. در دبیرستان برق می‌خواند. منافقین بارها با نامه‌ و تلفن‌های تهدیدآمیز از او خواستند که به فعالیت‌هایش پایان دهد اما او هیچگاه از هدفش دست برنمی‌داشت. سرانجام در روز دوازدهم مرداد سال 1360 دو تن از اعضای گروهک منافقین با شناسایی قبلی و به بهانه خرید وارد مغازه می‌شوند، شهید رویش را برمی‌گرداند تا آنچه را که خواسته بودند برای آن‌ها بیاورد. اما به‌محض اینکه رویش را برمی‌گرداند، یک گلوله به‌طرفش شلیک می‌کنند که از کنار گوشش می‌گذرد. به‌سرعت برمی‌گردد که آن‌ها یک تیر دیگر شلیک می‌کنند که به سر وی اصابت می‌کند و در ‌جا شهید می‌شود. یکسال بعد از این اقدام تروریستی و در سالگرد شهادت علی صدیقیان بار دیگر منافقین به قصد ترور محمد صدیقیان برادر بزرگتر علی به مغازه میوه فروشی آن‌ها حمله کرده که در جریان این ترور یک تیر به نزدیکی قلب محمد و یک تیر هم به ران پایش اصابت می‌کند، که مردم او را به بیمارستان 17 شهریور منتقل می‌کنند، و تحت درمان قرار می‌گیرد و و از این ترور جان سالم به در می‌برد.

شهید هسته‌ای مسعود علی‌محمدی:
مسعود علی‌محمدی (3 شهریور 1338 در تهران (کن) - 22 دی 1388 در تهران) استاد فیزیک دانشگاه تهران بود که در بامداد 22 دی ماه 1388 و در سن 50 سالگی، به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید. او مدرک کارشناسی را از دانشگاه شیراز (1364) و کارشناسی ارشد (1367) و دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را از دانشگاه صنعتی شریف در سال 1371 کسب کرد. او از دانشجویان نخستین دوره دکترای فیزیک در داخل ایران بود و نخستین شخصی است که در ایران دکترای خود را در فیزیک دریافت کرده است. او ده‌ها مقاله ISI منتشر کرد. او همچنین به همراه وحید کریمی پور اولین دانشجویان پسادکترا در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بود. تخصص اصلی او ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بوده‌است. با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) نیز طی سال‌های 1376 تا 1380 همکاری داشت. از جمله درس‌هایی ارایه شده توسط وی می‌توان به مکانیک کوانتومی و الکترومغناطیس، مکانیک آماری، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌های کوانتمی اشاره کرد. علیمحمدی، یکی از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال 86 بود و در پژوهش‌های بنیادی رتبه دوم را کسب کرد. وی از سال 1374 در دانشکده فیزیک دانشگاه تهران مشغول به تدریس بود و عضو هیئت علمی و ممیزه این دانشگاه بود. وی همچنین در مقاطع مختلف تحصیلی شاخه فیزیک در تربیت معلم، وی همچنین به عنوان استاد راهنما و مشاور در پروژه‌های پایان‌نامه‌های مرتبط با علوم فیزیکی، به فعالیت مشغول بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران