ایران در پی دنیای صلح و جامعه‌ای بدون ترور است

ایران در پی دنیای صلح و جامعه‌ای بدون ترور است

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور گفت: ما به‌دنبال دنیای صلح و جامعه بدون ترور هستیم و می‌خواهیم به دنیا هم این را ثابت کنیم. به‌دنبال این هستیم از مراجع تقلید درباره ترور فتوایی بگیریم تا جهان بدانند دین و مراجع تقلید ما مخالف تروریسم هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری قربانیان و خانواده شهدای ترور با حضور «منصوره کرمی» همسر شهید هسته‌ای مسعود علی‌محمدی، سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور، زهرا رؤیت فرزند شهید ترور هوشنگ رؤیت، «محمد صدیقیان» جانباز ترور و برادر شهید ترور علی صدیقیان لحظاتی پیش در خبرگزاری تسنیم آغاز شد. این نشست با موضوع بررسی سازمان‌های تروریستی دنیا و قربانیان ترور در جمهوری اسلامی ایران توسط این سازمان‌ها با حضور اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

منصوره کرمی در ابتدای این نشست خبری گفت: انجمن قربانیان ترور در سال 86 با این هدف حمایت و سازماندهی خانواده‌های قربانیان ترور تأسیس شد. خانواده شهدا و قربانیان ترور کسانی هستند که  در هیچ بحثی سیاست‌مدار نبودند و کاری به کسی  نداشتند، این‌ها به‌صورت وحشتناکی مقابل دیدگان اعضای خانواده ترور شدند، ما در سال 86 آنها را دور هم جمع کردیم تا مشکلات آن‌ها را به حداقل برسانیم. این انجمن سه‌هزار عضو دارد، ضمن اینکه دوازده‌هزار و 300 نفر توسط منافقین ترور شده‌اند.

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور ادامه داد: بعد از اینکه خانواده قربانیان ترور را دور هم جمع کردیم متوجه شدیم این افراد مشکلات روحی روانی بسیاری دارند و سعی ما بر این بوده که برای آن‌ها کارهایی انجام دهیم که از لحاظ روحی به آن‌ها کمکی کند. تا چند وقت پیش هر دو سه ماه یک بار آن‌ها را دور هم جمع می‌کردیم، این افراد با نوعی گروه‌درمانی مواجه بودند و قرار گرفتن میان هم‌نوعان خود کمی از دردهای آن‌ها را کم می‌کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجمن ما این است که تلاش کردیم در خارج از ایران هم کارهای بین المللی داشته باشیم، در سفرهایی که به ژنو و پاریس در سال 2012 داشتیم، توانستیم در اجلاسی که درمورد قربانیان تروریسم بود، شرکت کنیم، با کشورهای مختلف و گروه‌های مردمی مختلفی آشنا شدیم، آن‌ها وقتی می‌فهمیدند ایرانی هستیم تعجب می‌کردند که ایران هم قربانی ترور داشته باشد، می‌گفتند: "شما خودتان تروریست هستید" و وقتی برایشان نوع شهادت همسرم و دیگر شهدا را توضیح می‌دادم شگفت‌زده می‌شدند.

همسر شهید علی‌محمدی اظهار داشت: دنیا از طریق حقوق بشر کشورهایی همچون ما را تحت فشار قرار می‌دهد در حالی که دولت‌های مستکبر و جنایتکار خود جنایت‌های فراوانی را مرتکب می‌شوند و اما همین اقدام را به ما نسبت می‌دهند، گروه‌هایی مثل داعش را ایجاد کرده‌اند که این گروه عکس‌ها و تصاویر جنایات خود را منتشر می‌کنند و بچه‌های خردسال نیز شاهد این جنایات هستند و خدا می‌داند این کودکان چه آینده‌ای خواهند داشت.

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور تصریح کرد: ما به‌دنبال دنیای صلح و جامعه بدون ترور هستیم و می‌خواهیم  به دنیا هم این را ثابت کنیم و جهان نیز به این سمت برود. نمی‌شود تروریست ایجاد و تغذیه شود و وقتی منافع حاصل از خلقِ آن، انجام شد سپس آن را نابود کرد.

وی افزود: در سفرهای خارجی با مسئولان مختلف و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف همچون کشیش و اسقف ژنو حرف زدیم و در این رابطه سخن گفتیم که دین ما اجازه نمی‌دهد حتی کوچک‌ترین خدشه‌ای به کسی وارد شود و اصلاً مردم ما این روحیه را ندارند. قرار شد ما جلسات بسیاری با هم برگزار کنیم، به‌دنبال این هستیم از مراجع تقلید فتوایی درمورد ترور بگیریم تا مردم بدانند دین و مراجع تقلید ما نظر مثبتی درمورد ترور ندارند.

منصوره کرمی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: باید در سازمان ملل این را بگوییم کسانی که تروریست هستند به‌راحتی قدم بردارند و علیه ما این واژه را به کار ببرند، همین افراد جاسوسی همسر خود من را کردند و باعث شهادتش شدند و هنوز منافقین فعالند و در کشور ما به‌دنبال فرصتی هستند تا به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند که موفق نخواهند بود.

وی ادامه داد: یکی از صحبت‌های ما در انجمن این است که حامیان ترور داعش و گروه‌های دیگر را در مناطقی چون سوریه و عراق جمع کرده‌اند و دارند جنایت می‌کنند، اما قرار است با این جنایتکاران چه کنند؟ این‌ها روزی به کشور خود برمی‌گردند، قرار نیست تا ابد در عراق و سوریه بمانند اما این افراد باید در کشور خود محاکمه شوند، هر کشوری که اینها را تغذیه می‌کند باید جوابگوی قربانیان ترور باشد، خانواده‌ای که پنج شش کودک دارد و پدر خود را از دست می‌دهد چطور می‌خواهد این کودکان را بزرگ کند و روحیه تخریب شده خانواده خود را بهبود بخشد؟

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور در بخش پایانی سخنان خود گفت: سال 92 ما توانستیم مقام مشورتی سازمان ملل را بگیریم و این برای ما یک خبر خیلی خوش بود، چون باید برای این کار از هفت‌خوان رستم می‌گذشتیم، شاید به گروه‌های دیگر به‌راحتی داده شود اما به گروهی تحت عنوان انجمن قربانیان ترور این مقام مشورتی به‌راحتی تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/*

اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران