نمایش توانمندی‌های دانش‌آموزان، از وایبر سارق تا بازی‌های الکترونیک کودکانه

نمایش توانمندی‌های دانش‌آموزان، از وایبر سارق تا بازی‌های الکترونیک کودکانه

اردوگاه شهید بهشتی اصفهان میزبان ۱۹۹ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه بود که برای رقابت در سی‌وسومین مسابقات فرهنگی کشوری دور هم جمع شده‌ بودند. طراحی بازی‌های رایانه‌ای، تهیه نشریه الکترونیک و نوشتن مقاله بخشی از توانمندی‌های دانش‌آموزان حاضر بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ استان اصفهان میزبان سی و سومین مسابقات فرهنگی و ادبی دانش‌آموزان بود.

مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزی در دوره اول ابتدایی در مرحله آموزشگاه و دوره دوم ابتدایی در سطح منطقه خاتمه می‌یابد اما در پایه‌های مختلف متوسطه اول در سطح استان و دوره دوم متوسطه تا مرحله کشوری ادامه دارد.

اردوگاه شهید بهشتی اصفهان میزبان مرحله کشوری مسابقات فرهنگی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بود. 199 دانش‌آموز دختر که در مسابقات سطح منطقه و استان رتبه‌های نخست را کسب کرده بودند در مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت پرداختند. اختتامیه این مراسم در تاریخ 8 شهریور با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده برگزار شد.

در ذیل گزارشی را از حال و هوای حاکم بر سی و سومین دوره مسابقات فرهنگی دانش آموزان دختر در اردوگاه شهید بهشتی استان اصفهان روایت کرده‌ایم.

محوطه وسیع اردوگاه شهید بهشتی میزبان تعداد زیادی از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم از استان‌های مختلف کشور است که برای انتخاب برگزیدگان کشوری در اینجا دور هم جمع شده‌اند.

مریم احمدی دانش آموز سال اول دبیرستان از استان فارس است که در رشته داستان نویسی شرکت کرده و پس از کسب مقام نخست در سطح منطقه و استان توانسته به مرحله کشوری راه یابد.

وی می‌گوید: در اردو کلاس آموزشی داستان نویسی برگزار شد که در این کلاس، اساتید مباحث فنی داستان نویسی را مطرح و دانش‌آموزان آثار یکدیگر را نقد کردند.دوستانم که سال گذشته در این مسابقات شرکت کرده‌ بودند و موفق به کسب مقام کشوری نشدند بازهم امسال شرکت کردند.

این دانش‌آموز بیان می‌کند:‌ داستانم 6 صفحه‌ای و  در رابطه با دختر مبتلا به سرطان است.

مهسا مرادی از استان اصفهان که در رشته بازی‌های رایانه‌ای شرکت کرده‌ است، می‌گوید:‌ بازی که با همراهی دوستم طراحی کرد‌ه‌ایم پازل برای کودکان 3 تا 6 ساله است.امیدوارم حمایت‌‌های لازم از ما انجام شود تا بتوانیم با همراهی اساتید و کارشناسان در این عرصه پیشرفت کنیم.

زهره پیرزادی از استان خرسان جنوبی بیان می‌کند:‌ با همراهی دوستم در مسابقات نشریه الکترونیک حضور یافتیم و عنوان نشریه‌ای که طراحی کردیم،‌وابیر سارق بیرحم است.برای تهیه این نشریه الکترونیک تحقیقات زیادی را انجام دادیم و متوجه شدیم این نرم‌افزار برای اسرائیل بوده بنابراین در این نشریه هشدارهای لازم را ارائه داده‌ایم.

آیدا آشوری از استان گلستان که در رشته مقاله نویسی شرکت کرده است، می‌گوید: مقاله‌ای با عنوان علل گرایش نوجوانان به مواد مخدر را تهیه کردم. برای تهیه مقاله به روستای خود و روستاهای اطراف مراجعه و با جوانان 16 تا 20 سال صحبت کردم.

وی می‌افزاید: در این تحقیق متوجه شدم که جوانان با سطح سواد کمتر و سنین پایین‌تر بیشتر به مواد مخدر روی می‌آورند. برای تحقیق 4 سوال مطرح کرده بودم که عبارتند از مصرف مواد مخدر توسط اعضای خانواده تا چه اندازه در گرایش به مصرف تاثیر دارد. پایبندی به اعتقادات دینی تا چه اندازه مانع از مصرف مواد مخدر می‌شود.توانایی نه گفتن چه تاثیری دارد و شکست در مراحل مختلف زندگی در گرایش به مواد مخدر چه سهمی دارد؟

به گزارش تسنیم بخش‌هایی همچون ایستگاه سلامت و رادیو شادی از غرفه‌های جانبی بود که در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان پذیرای دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات فرهنگی بود.

در غرفه رادیو و جنگ شادی برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های ادبی،‌شعر، خاطره نویسی، طنزبرای دانش‌آموزان برگزار می‌شد.

طبق اعلام مسئول این غرفه،‌صبح‌ها ساعت 5.45 تا 6 دانش‌آموزان با نوای دعای آل یاسین و عهد از خواب بیدار می‌شوند و از ساعت 6.15 تا 6.40 ورزش می‌کنند.

برگزاری مسابقه عکاسی از لحظه‌های زیبا در اردو از سایر برنامه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان بود که هر دانش‌آموز می‌توانست 5 عکس برتر خود را ارائه کند و برای اختتامیه کلیپی از عکس‌های دانش‌آموزان تهیه و به بهترین عکس‌ها جوایزی ارائه شد.

در ایستگاه سلامت نیز دانش‌آموزان به لحاظ قد و وزن اندازه گیری شده و شاخص توده بدنی آنها سنجیده شد. همچنین در این ایستگاه اطلاعاتی درخصوص مشکلات ساختار قامتی به دانش‌آموزان ارائه شد.

به گزارش تسنیم، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به بیش از 5 میلیون اثر شرکت کننده در رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی، هنر های آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، رشته‌های ادبی و پژوهشی و رسانه فضای مجازی در سال 94 گفت: از این تعداد حدود 241 اثر ادبی و پژوهشی و 164 اثر در زمینه رسانه و فضای مجازی به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت دانش‌آموزان در سال 94 بی نظیر بود و این موضوع نشان از وجود قابلیت‌ها و استعدادهای بی نظیر در کشور دارد.

وی با اشاره به فضای فرهنگی ایران، گفت: فضای مجازی، فضای ارتباطی خوبی است و و این اشتباه است که دید منفی به فضای مجازی داشته باشیم چون این فضا در تحقق اهداف ما نقش بسزایی دارد. دانش‌آموزان اگر به دنبال خلاقیت هستند، باید ازدنیای واقعی خارج شوند زیرا توان تصور خیلی از اتفاقات در دنیای واقعی وجود ندارد.

علی اکبر زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم  نیز گفت:‌امسال 33 دوره مسابقات فرهنگی و هنری و سومین دوره مسابقات رسانه و فضای مجازی از تاریخ اول تا هشتم شهریور در 6 رشته در استان اصفهان برگزار شد.رشته‌های ادبی و پژوهشی،‌شعر، داستان، مقاله پژوهشی، رسانه و فضای مجازی اعم از وبلاگ و نشریه الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای رشته‌های این دوره از مسابقات بود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور در سطح آموزشگاهی در مسابقات فرهنگی و ادبی شرکت کردند که از این تعداد حدود 800 اثر در دو بخش ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی به دبیرخانه غیرحضوری مرحله کشوری راه یافت و پس از مراحل داوری 405 اثر در هر دو بخش به مسابقات حضوری مرحله کشوری راه یافتند.از این تعداد 199 نفر دانش آموز دختر و 206 نفر پسر هستند که داوران و اساتید مطرح کشوری آثار را بررسی و داوری می‌کنند.

علی اکبرزاده گفت: مهمترین هدف برگزاری جشنواره کشوری آموزش، ارتقای مهارت، بینش، دانش و نگرش دانش‌آموزان است که توسط اساتید در کلاس‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد حسن قائدی‌ها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان درخصوص این مسابقات بیان می‌کند: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران از 1 تا 8 شهریور با حضور 405 دانش آموز در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برگزار شد. اصفهان برای پنجمین سال متوالی میزبان برگزاری مسابقات فرهنگی در رشته‌های پژوهشی و ادبی، رسانه و فضای مجازی است.

وی می‌افزاید: زمان اجرای افتتاحیه و اختتامیه مسابقات بخش پسران از تاریخ 1 لغایت 4 شهریور ماه با حضور 206 نفر و مسابقات بخش دختران از تاریخ 5 تالغایت 8 شهریور با حضور 199 نفر بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon