برانکو: هواداران متوجه شدند بحران ما در نتیجه‌گیری بود نه بازی

برانکو: هواداران متوجه شدند بحران ما در نتیجه‌گیری بود نه بازی

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: چیزی که هواداران متوجه شده بودند این بود که در بازی بحران نداشتیم بلکه در نتیجه‌گیری دچار مشکل بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ عصر امروز قبل از آغاز تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: طبیعی است پیروزی مقابل فولاد باعث شد همه ما شرایط بهتر و روحیه شادتری داشته باشیم و من به عنوان سرمربی تیم از همه بابت این پیروزی تشکر می‌کنم.

وی افزود: با این برد نشان دادیم استحقاق صعود به رده‌های بالاتر جدول را داریم و این پیروزی بهترین جایزه برای من و هواداران بود. جایزه به هواداران به این خاطر که آنها به بهترین شکل ما را حمایت کردند تا با تلاش زیاد به نتیجه مطلوب برسیم. جا دارد صمیمانه از آنها تشکر کنم که با وجود بحرانی که دچار آن شده بودیم خیلی خوب ما را مورد حمایت خود قرار دادند.

سرمربی پرسپولیس گفت: برد مقابل فولاد در فاصله‌ای که تا بازی بعدی افتاده می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ما باشد. بازی خیلی خوبی را مقابل فولاد انجام دادیم، به طور مطلق بازی را کنترل کردیم و از لحاظ تاکتیکی عالی بودیم. دلیل آنکه می‌گویم از لحاظ تاکتیکی عالی بودیم این است که در شرایط آب و هوایی سخت اهواز بازی را هدایت و کنترل کردیم و نکته منفی در بازی تیم ما دیده نشد.

برانکو تصریح کرد: می‌توانم بگویم در اکثر دقایق، بازی را کنترل کردیم. البته فولادی‌ها به‌ویژه در 20 دقیقه اول خیلی خطرناک و با کیفیت بودند. آنها حریف قدرتمندی هستند که فصل پیش قهرمان لیگ برتر شدند و خوشبختانه پرسپولیس توانست پس از 5 سال در اهواز امتیاز بگیرد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت 7 بازیکن ملی‌پوش خللی در برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌تان ایجاد نخواهد کرد، گفت: طبیعی است که بهتر بود همه بازیکنانمان را در اختیار داشته باشیم. قبول دارم این موضوع برای ما مشکل‌ساز می‌شود چون 7 بازیکن از تیم ما غایب هستند اما این وضعیت پیش آمده و نمی‌توان کاری کرد.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام به جذب «بشار رسن» بازیکن عراقی خواهند کرد گفت: من این بازیکن را دیدم  اما به دلیل مشکلات مالی به طور جدی درباره او بحثی نکردیم. در حال حاضر اولویت ما حل مشکلات بازیکنان فعلی تیم است تا اینکه بخواهیم بازیکن جدید اضافه کنیم.

وی در خصوص برنامه‌اش در وقفه‌ای که در لیگ برتر به وجود آمده است، عنوان کرد: در این بازه زمانی 4 سیکل کوچک تمرینی را در نظر داریم که هر کدام از آنها شامل 5 تمرین است. ضمن اینکه قرار است برای هماهنگی بیشتر 3 بازی تدارکاتی انجام دهیم که نخستین بازی تدارکاتی امروز با تیم ناشنوایان انجام می‌شود. با توجه به اینکه جام شهدا لغو شد ما برای 3 بازی دوستانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از این بازی‌ها امروز برگزار شده و یکی دیگر روز چهارشنبه و بازی سوم شنبه آینده برگزار خواهد شد.

برانکو در پاسخ به این سؤال که چرا از دستیاران ایرانی‌اش مشورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: باید اعتراف کنم که منظور این سؤال شما را متوجه نمی‌شوم اما جوابم این است که من هدایت‌گر کروات کنار خود دارم که یکی مربی دروازه‌بان‌ها است و نفر دیگر متخصص بدنسازی و سومی گزینه، دستیار من به حساب می‌آید. دو دستیار ایرانی، باقری و قنبرپور را در اختیار داریم. ما وقتی در زمین تمرین را سازماندهی می‌کنیم بین تمامی دستیاران تقسیم کار می‌شود مثل تمرین امروز صبح.

این مربی کروات افزود: بعضی وقت‌ها طراحی تمرین به صورتی است که فقط من مشغول کار می‌شوم مثل زمانی که بازی دوستانه داریم یا فوتبال درون تیمی. در بازی فوتبال قرار نیست همه 5 مربی درگیر باشند و فقط خود من مسئولیت را برعهده می‌گیرم. نمی‌شود در کارهای تاکتیکی هر 5 مربی دستور تاکتیکی صادر کنند و این وظیفه سرمربی است. فکر کنم هیچ جای کار ایراد نداشته باشد و نمی‌دانم مشکل شما چیست که چنین سؤالی را مطرح می‌کنید.

برانکو در واکنش به این موضوع که در بازی پرسپولیس و فولاد مهاجمان پرسپولیس قدر موقعیت گل‌ها را دانستند و اگر در بازی با ذوب‌آهن هم موقعیت‌های خود را تبدیل به گل می‌کردند اشتباهات داوری باعث نمی‌شد پرسپولیس بازنده میدان شود، خاطرنشان کرد: وقتی بعد از بازی با ذوب‌آهن مسابقه را آنالیز کردیم به بازیکنانم گفتم دلیل اصلی اینکه نتوانستیم در آن مسابقه پیروز شویم خودتان بودید که قدر فرصت‌های گلزنی را ندانستید اما این دلیل نمی‌شود که یک نفر بخواهد به تیم ضربه بزند. ما اگر نتوانستیم ببریم چرا باید بازنده‌مان کنند؟ البته همیشه قبل از هر چیز انتقادات متوجه خودمان است و بعد دیگران. من قصد ندارم کسی را متهم کنم و به خاطر آن اتفاقاتی که رخ داد دنبال توجیه نبودم اما واقعیت همین است که اشتباهات داوری در بازی با ذوب‌آهن و دیدارهای پیش از آن به ما ضربه زد.

وی در خصوص دو پنالتی که پرسپولیس در بازی ذوب آهن و فولاد از دست داد تصریح کرد: به نظر من پنالتی که در بازی با ذوب‌آهن گل نشد بیشتر به تیم ما ضربه زد تا در بازی فولاد. مطمئنا اگر بازی ذوب‌آهن آن پنالتی گل می‌شد شرایط در ادامه بازی فرق می‌کرد. ما در تمرینات روی ضربات پنالتی تمرین می‌کنیم و نفراتی چون رامین رضائیان، مهدی طارمی، هادی نوروزی و امیدعالیشاه اکثر ضربات خود را به گل تبدیل می‌کنند. به هر حال فوتبال است و بعضی وقت‌ها اتفاتی رخ می‌دهد که نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا او و دستیارانش اتاق فکر دارند، گفت: واقعا متوجه این سؤال نمی‌شوم. من سرمربی هستم و طبیعی است در تصمیماتم با دستیارانم مشورت کنم و از آنها نظر بخواهم. طبیعی است که کمک‌هایم پیرو فلسفه من باشند نه پیرو فرد دیگری. مطمئنا اگر کسی نتواند پیرو فلسفه من کارش را تیم انجام دهد در گروه ما نخواهد بود. هر موقع که تشخیص دهم حتما با دستیاران خود مشورت خواهم کرد.

برانکو با تاکید بر اینکه از عملکرد شاگردانش در پنج هفته سپری شده رضایت دارد، افزود: اگر یادتان باشد قبل از بازی با فولاد اعلام کردم به آینده تیمم بسیار خوشبین هستم و برای اینکه از انتهای جدول فاصله بگیریم باید بر تلاشمان بیفزاییم. می‌توانستیم از 5 بازی 15 امتیاز کسب کنیم یا حداقل 13 امتیاز اما متاسفانه بدشانسی و عوامل دیگر این اجازه را به ما نداد تا به خواسته خود برسیم. در هر صورت فوتبال است و نمی‌شود جلوی بعضی از اتفاقات را گرفت. نه فولاد، نه استقلال خوزستان و نه ذوب‌آهن شانس گلزنی مقابل ما نداشتند و فقط روی اشتباهات خودمان و داور به گل رسیدند. در بازی با سپاهان حریف شانس گل داشت اما این شانس‌ها با اشتباهات بازیکنان ما در اختیار آنها قرار گرفت. تیم ما روز به روز بهتر می‌شود هرچند متاسفم که در این تعطیلات همه بازیکنان خود را در اختیار نداریم و بازیکنی چون وحید حیدریه را با وجود مصدومیتی که داشت در اختیار تیم امید قرار دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل تغییرات مکرری را که در تیم داشتید چیست، اظهار داشت: عده‌ای از بازیکنان ما محروم بودند ضمن اینکه اومانیا یک روز قبل از شروع لیگ به ما اضافه شد. ماریچ که مصدوم شده بود و نورمحمدی هم قبل از بازی با سپاهان مصدوم بود. طبیعی است که تغییراتی که به وجود آمد از قدرت ما خارج بود. همانطور که قبلا گفتم در بازی با سپاهان از 6 بازیکن خط دفاعی ما 5 نفر کاملا جدید بودند. بنابراین طبیعی است که دچار مشکل شویم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که مسلمان اعلام کرده قصد جدایی از پرسپولیس را دارد گفت: چرا اینقدر در مورد مسلمان سوال می‌کنید و در مورد کمندانی چیزی نمی‌پرسید؟ وی در ابتدای فصل جزو کاندیداهای اصلی ما برای بازی کردن بود اما خیلی از بازیکنان دیگر با تلاش بیشتر خودشان را به ما تحمیل کردند. وظیفه مسلمان این است که دوباره خودش را به ما تحمیل کند.

برانکو در پاسخ به این پرسش که برد مقابل فولاد تیمش را از بحران خارج کرده تاکید کرد: طبیعی است که ما از نتایج پرسپولیس ناراحت بودیم و پس از برد مقابل فولاد از اینکه هواداران را خوشحال کردیم راضی هستیم.  هواداران مهمترین فاکتور ما هستند و ما هر کاری می‌کنیم برای خوشحالی آنهاست. همه ما تلاش می‌کنیم تا شادی را برای هواداران به ارمغان بیاوریم. خوشبختانه چیزی که هواداران متوجه شده بودند این بود که در بازی بحران نداشتیم بلکه در نتیجه‌گیری داشتیم. آنها به خوبی موضوع را تشخیص دادند و با همه وجود از ما حمایت کردند. من به همین دلیل از همه آنها تشکر می‌کنم. برد مقابل فولاد در واقع جایزه بزرگی برای هواداران بود. سعی می‌کنیم به همین شکل به بازی‌های باکیفیت خود ادامه داده و نتیجه بگیریم. امیدوارم غیبت ملی‌پوشان در بازی‌های آینده به ما آسیب نرساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر می‌رسد تیم شما پس از گذشته 5 هفته از لیگ به مرزی از تجربه و پختگی رسیده، گفت: طبیعی است هر بردی بهترین هدیه برای عادت کردن به برد دیگر است و باعث می‌شود فضای خیلی خوبی در تیم ایجاد شود. باید با همین ریسک به کار خود ادامه داده و بازی‌های بعدی خود را نیز ببریم چون این موضوع هدف اصلی ماست بدون آنکه ببینیم چه حریفی مقابل ما قرار می‌گیرد. شما دیدید که در بازی با الهلال در ریاض با اینکه بهترین تیم آسیاست ما برای گل زدن و بردن گام به میدان گذاشتیم و حتی امکان این وجود داشت که از سد الهلال عبور کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon