مجامع بین المللی برای ۱۷ هزار شهید مظلوم ترور در ایران کاری انجام ندادند

مجامع بین المللی برای 17 هزار شهید مظلوم ترور در ایران کاری انجام ندادند

نشست خبری قربانیان و خانواده شهدای ترور با حضور اعضای انجمن دفاع از قربانیان ترور و اصحاب رسانه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری قربانیان و خانواده شهدای ترور با حضور اعضای انجمن دفاع از قربانیان ترور همچون منصوره کرمی همسر شهید هسته‌ای مسعود علیمحمدی، سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور، زهرا رویت فرزند شهید ترور هوشنگ رویت و مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش، محمد صدیقیان وکیل پایه یک دادگستری، جانباز ترور و برادر شهید ترور علی صدیقیان لحظاتی پیش در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. این نشست با موضوع بررسی سازمان‌های تروریستی دنیا و قربانیان ترور در جمهوری اسلامی ایران توسط این سازمان‌ها با حضور اصحاب رسانه برپا شد.

همسر شهید علیمحمدی: ایران در پی دنیای صلح و جامعه‌ای بدون ترور است

منصوره کرمی در ابتدای این نشست خبری گفت: انجمن قربانیان ترور در سال 86 با این هدف حمایت و سازماندهی خانواده‌های قربانیان ترور تاسیس شد. خانواده شهدا و قربانیان ترور کسانی هستند که  در هیچ بحثی سیاست‌مدار نبودند و کاری به کسی  نداشتند این‌ها به صورت وحشتناکی در مقابل دیدگان اعضای خانواده ترور شدند ما در سال 86 آن‌ها را دور هم جمع کردیم تامشکلات آن‌ها را به حداقل برسانیم. این انجمن سه هزار عضو دارد. ضمن اینکه دوازده هزار و 300 نفر توسط منافقین ترور شده اند.

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور ادامه داد: بعد از اینکه خانواده قربانیان ترور را دور هم جمع کردیم متوجه شدیم این افراد مشکلات روحی روانی بسیاری دارند و سعی ما بر این بوده که برای آن‌ها کارهایی انجام دهیم که از لحاظ روحی به آن ها کمکی کند. تا چند وقت پیش هر دوسه ماه یکبار آن‌ها را دور هم جمع می‌کردیم این افراد با نوعی گروه درمانی مواجه بودند و قرار گرفتن در میان هم نوعان خود کمی از دردهای آن‌ها را کم می‌کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجمن ما این است که تلاش کردیم در خارج از ایران هم کارهای بین المللی داشته باشیم، در سفرهایی که به ژنو و پاریس در سال 2012 داشتیم توانستیم در اجلاسی که درمورد قربانیان تروریسم بود شرکت کنیم با کشورهای مختلف و گروه‌های مردمی مختلفی آشنا شدیم آن‌ها وقتی می‌فهمیدند ایرانی هستیم تعجب می‌کردند که ایران هم قربانی ترور داشته باشد. می‌گفتند شما خودتان تروریسم هستید و وقتی برایشان نوع شهادت همسرم و دیگر شهدا را توضیح می‌دادم شگفت زده می‌شدند.

همسر شهید علیمحمدی اظهار داشت: دنیا از طریق حقوق بشر کشورهایی همچون ما را تحت فشار قرار می‌دهد در حالی که دولت‌های مستکبر و جنایتکار خود جنایت‌های فراوانی را مرتکب می‌شوند و اما همین اقدام را به ما نسبت می‌دهند گروه‌هایی مثل داعش را ایجاد کرده‌اند که این گروه عکس‌ها و تصاویر جنایات خود را منتشر می‌کنند و بچه‌های خردسال نیز شاهد این جنایات هستند و خدا می‌داند این کودکان چه آینده‌ای خواهند داشت.

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور تصریح کرد: ما به دنبال دنیای صلح و جامعه بدون ترور هستیم و می‌خواهیم  به دنیا هم این را ثابت کنیم و جهان نیز به این سمت برود. نمی‌شود  تروریست ایجاد و تغذیه شود و وقتی منافع حاصل از خلق ِ آن، انجام شد سپس آن را نابود کرد.

وی افزود: در سفرهای خارجی با مسئولان مختلف و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف همچون کشیش و اسقف ژنو حرف زدیم و در این رابطه سخن گفتیم که دین ما اجازه نمی‌دهد حتی کوچک ترین خدشه‌ای به کسی وارد شود و اصلا مردم ما این روحیه را ندارند. قرار شد ما جلسات بسیاری با هم برگزار کنیم به دنبال این هستیم از مراجع تقلید فتوایی درمورد ترور بگیریم تا مردم بدانند دین و مراجع تقلید ما نظر مثبتی درمورد ترور ندارند.

منصوره کرمی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: باید در سازمان ملل این را بگوییم کسانی که تروریست هستند به راحتی قدم بردارند و علیه ما این واژه را به کار ببرند همین افراد جاسوسی همسر خود من را کردند و باعث شهادتش شدند و هنوز منافقین فعالند و در کشور ما به دنبال فرصتی هستند تا به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند که موفق نخواهند بود.

وی ادامه داد: یکی از صحبت‌های ما در انجمن این است که حامیان ترور داعش و گروه‌های دیگر در مناطقی چون سوریه و عراق جمع کرده اند و دارند جنایت می کنند اما قرار است با این جنایتکاران چه کنند؟ این ها روزی به کشور خود برمی‌گردند قرار نیست تا ابد در عراق و سوریه بمانند اما این افراد باید در کشور خود محاکمه شوند هر کشوری که اینها را تغزیه میکند باید جوابگوی قربانیان ترور باشد خانواده‌ای که پنج شش کودک دارد و پدر خود را از دست می دهد چطور می‌خواهد این کودکان را بزرگ کند و روحیه تخریب شده خانواده خود را بهبود بخشد؟

سخنگوی انجمن دفاع از قربانیان ترور در بخش پایانی سخنان خود گفت: سال 92 ما توانستیم مقام مشورتی سازمان ملل را بگیریم و این برای ما یک خبر خیلی خوش بود چون باید برای این کار از هفت خوان رستم می‌گذشتیم شاید به گروه‌های دیگر به راحتی داده شود اما به گروهی تحت عنوان انجمن قربانیان ترور این مقام مشورتی به راحتی تعلق نمی‌گیرد.

فرزند شهید ترور رویت: قاتلان تروریست پدران ما باید در ایران محاکمه شوند

زهرا رویت فرزند شهید ترور هوشنگ رویت، دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی بالینی و مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به روایت صحنه شهادت پدرش گفت: 14 ساله بودم که پدرم به شهادت رسید. مادر 9 ماه باردار بود. پدرم در آن زمان شغل آزاد داشت و در مغازه روبروی منزل کار می‌کرد. دو نفر از منافقان پدرم را به شهادت رساندند. من با صدای تیر اول به داخل مغازه رفتم . برادرانم 8 و 10 ساله بودند که هنگام ترور داخل مغازه حضور داشتند.

وی افزود: تقاضایم این‌ است که این جنایتکاران در کشور خودمان محاکمه شوند. به چه علت کشورهای غربی این ها را به ما تحویل نمی‌دهند و از آنان حمایت می‌کنند؟ از سازمان ملل و سازمان حقوق بشر می‌پرسم که چه کسی حاضر است حق شهدای ترور را ادا کند؟ آن ها که ادعای حقوق بشر دارند و در این مسیر فعالیت می کنند بگویند که این حرف ها کجا مطرح می‌شود. سال 60 این ترورها شروع شد. به سر پدر من تیر زدند در حالیکه 3 کودکش کنارش بود. در سال 60  ترورهای زیادی انجام شد که مدتها ادامه داشت.

زهرا رویت فرزند شهید ترور با اشاره به ترورهای سال 60 گفت: خانواده شهدای تروری که فرزندانشان هنگام ترور کنارشان بودند امروزه مشکل روحی پیدا کردند. این روزها می‌بینید که داعش چطور جنایاتی انجام می‌دهد این اتفاقات در آن سال روبروی چشمان ما انجام شد و مجامع سازمان ملل تاکنون هیچ کاری برای مانکردند. من به عنوان یکی از فرزندان شهدای ترور تقاضایم این است که این افراد به کشور ما برگردانده شوند زمانی که پدر من ترور شد سر او را به بغل گرفتم در حالی که خون او به صورتم فواره می‌کرد. پدرم یکی از برادارنم را از ترس داخل یخچال و یکی را هم داخل فر در مغازه خود پنهان کرده بود تا منافقین آسیبی به آنها نرسانند چون می‌دانست آنها بچه‌ها را هم ترور می‌کنند و روز قبلش یکی از اعضای محل را به همراه دو فرزندش ترور کرده بودند. چنین اشخاصی هنوز دارند به راحتی زندگی می‌کنند.

وی افزود: آسیب‌های فراوانی درگیر زندگی خانواده شهدای ترور شد بزرگترین آسیب در خانواده ما این بود که مادرم در زمان شهادت پدر باردار بود و خواهرم که به دنیا آمد مشکل روحی روانی پیدا کرد. مادرم هم اکنون بیمار است و سال‌هاست که شیمی‌درمانی می‌شود. برادرانم شوک مغزی گرفتند و شوکی که به من و امثال من و خانواده‌ام وارد شد ناگوار بود. مجامع بین‌المللی چه کاری برای این ترورها انجام داده‌اند؟ و چرا کشور ما را جزو کشورهای تروریست قرار دادند در حالی که ما عزیزان زیادی را در ترور از دست دادیم؟ چرا نام کشور ما در صدر اسامی کشورهای تروریست قرار گرفته است؟ و چرا از آن سال تاکنون هیچ یک از کشورهای غربی نتوانست بگوید که چه کشورهایی از این اتفاقات حمایت می‌کرده است. کشورهای غربی بر روی این جنایت و ترورها پوششی قرار دادند وآ ن این بود که عنوان کردند این ترورها از جانب خود مردم بوده است در حالی که انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود.

رویت در ادامه تصریح کرد: در سال 2013 هجده هزار جانباخته توسط عملیات تروریستی در کل جهان داشته‌ایم که بیشترین آمار جانباختگان مربوط به کشورهای منطقه است. ترور به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که ترورهای داخل کشور ما هر دو حالت را شامل می‌شد. ترور مستقیم که نتیجه آموزش کشورهای غربی به تروریست‌ها بود و ترور غیرمستقیم که در واقع حمایت تروریست‌ها به لحاظ تجهیزات و امکانات مالی بود و حالا سوال اینجاست با وجود اینکه چنین اتفاقاتی صورت گرفته و با وجود تبلیغات در کشورها چرا به لحاظ رسانه‌ای در دنیا برای شهدای ما هیچ کاری انجام نداده‌اند؟

جانباز و فرزند شهید ترور صدیقیان: 17 هزار شهید ترور شده ایرانی را نمی‌بینند؛ غرب مرکز آموزش تروریست‌هاست

محمدحسن صدیقیان دارای دکترای حقوق، وکیل پایه یک دادگستری، جانباز ترور و برادر شهید ترور علی صدیقیان در این نشست با اشاره به ترور در دنیا گفت: ما الان در دنیا در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی داریم. حقوق بشر و حقوق شهروندی از قوانینی است که تمام دنیا باید به آن احترام بگذارند و سازمان ملل آن را تعریف کرده است. کشور ایران هیچ وقت از این قوانین تخطی نکرده است. طبق نظرات سازمان ملل همه کشورها حقوقی دارند از جمله حق آزادی، دموکراسی، رای‌دادن و... در جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته به علت ظلم حکام مردم تصمیم گرفتند حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دهند. بیش از 98 درصد مردم انقلاب و حکومت و عوض کردند و به آن رای دادند. چندین سال کشورهای اروپایی نفت و معادن و مغزهای ما را می‌برد و از آن استفاده می‌کرد. اما بعد از آنکه ما انتخاب کردیم به ما هجوم آوردند اولین هجوم آن‌ها به وسیله ترور بود و اکثرا هم ترورها کور انجام می‌شد. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی را نداشتیم که هم مجلس و هم دولت همزمان ترور شود. اما در ایران این اتفاق افتاد و باز هم نتوانستند انقلاب را به این وسیله ساقط کنند. به همین دلیل به جان مردم افتادند.

وی با اشاره به حادثه ترور و شهادت برادرش گفت: من در سال 60 که جنگ هم آغاز شده بود قصد عزیمت به جبهه داشتم. من و برادرم مشورت کردیم و گفتیم نمی‌شود که هر دو به جبهه برویم تصمیم گرفتیم یکی برای دفاع از کشور به جنگ برود و دیگری داخل مغازه باشد. برادرم در مغازه ایستاد و چند بار تهدید شد که دست از تبلیغ و اشاعه دین بردارد و نهایتا او را در مغازه‌اش جلو چشم مردم ترور کردند. بعد از دفن او سراغ من آمدم که اگر راه برادر را بروی تو را نیز ترور می‌کنیم. من گفتم من نه سیاستمدارم و نه جامعه‌شناس و هیچ منصبی ندارم. ما فقط انقلاب کردیم و حالا به عنوان مردمی عادی به این انقلاب خدمت می‌کنیم. دو نفر در یک روز جمعه آمدند یکی از آن‌ها با سلاح سمت من آمد و گفت شما محکوم به مرگ شده‌اید و شروع کرد تیراندازی به من روی زمین افتاد و فکر کردم کارم تمام شده است اما خدا خواست و زنده ماندم.

صدیقیان در ادامه تصریح کرد: مردم و شهروندان عادی مگر چه می‌کردند و چرا باید ترور می‌شدند؟ آمریکا و کشورهای اروپایی هر کسی را که مخالف خود بودند را تروریست می‌نامیدند. در حالی که تروریسم در دنیا تعریف مشخصی دارد ما از حقوق خود در کشور خود دفاع می‌کنیم و آن‌ها ما را تروریسم می‌دانند ما از سازمان‌های بین‌المللی و موثر می‌خواهیم پیگیری کنند که 17 هزار شهید ترور ایران به چه جرمی شهید شدند و بانیان آن‌ها در دنیا و دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند. منافقان یکی از اعضای اصلی تروریسم در ایران بودند که امروز به راحتی زندگی می‌کنند و کشور دولت‌های غربی مرکز آموزش این تروریست‌ها شده است.

به دنبال مدارکی برای تکمیل پرونده شهدای ترور در مجامع بین المللی هستیم/ثبت و نگارش خاطرات 400 تن از شهدای ترور

همسر شهید هسته‌ای مسعود علی‌محمدی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درمورد تعداد پرونده‌های ارائه شده از 17 هزار شهید ترور ایرانی در مجامع بین‌المللی و مسیر پیشرفت این پرونده‌ها گفت: تعدادی از پرونده‌ها تشکیل شده است یکی از اعضای انجمن ما که عضو هیئت مدیره است جانبازی است که بارها به خاطر پرونده‌اش به فرانسه رفته و در این باره دادگاه‌هایی تشکیل شده است که او در آنها شرکت کرده است پیگیری‌های ما هنوز ادامه دارد منافقین مخصوصا در فرانسه خیلی رشد کردند و توانستند جایگاهی به دست بیاورند و خیلی از نماینده‌های این کشور را خریدند به همین دلیل ترتیب اثری به پرونده‌ها داده نشده است اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم ولی به دنبال مدارک هستیم و اگر کسی خبر یا مدرکی دارد می‌خواهیم که آنها را ارائه کند.

همسر شهید علیمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدامات صورت گرفته در هشت سال فعالیت انجمن دفاع از قربانیان ترور توضیح داد: ما یک NGO هستیم گروهی که با پول مردم باید بچرخد و همانطور می‌دانید برای یک پرونده معمولی در ایران باید چقدر هزینه شود. دسترسی به بسیاری از این پرونده‌های قربانیان ترور سخت است و هرکسی نمی‌تواند به آن رجوع کند ما چون یک NGO هستیم از خودمان امکانات بسیاری نداریم. باید برای پرونده‌های ما وکیل قَدَری پیدا شود هر وکیلی نمی‌تواند در خارج از کشور در مقابل منافقین بایستد و قطعا شرایط این پرونده‌ها شرایط خاصی است.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما تعدادی مردم عادی هستیم که دور هم جمع شده‌ایم نظر ما این است که نمی‌توانیم روی دولت‌ها تاثیر بگذاریم اما چون کشورهای غربی کشورهایی هستند که دموکراسی در آن برقرار است و مردم‌شان می توانند تاثیرگذار باشند معتقدیم می‌توانیم از طریق NGOها روی افکار عمومی اثر بگذاریم تا آنها هم روی دولت‌ها اثر بگذارند. تا جایی که بشود تلاش می‌کنیم و از مسئولین هم می‌خواهیم تا به کمک کنند.

کرمی در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران حاضر در نشست مبنی بر ثبت و ضبط خاطرات قربانیان و خانواده شهدای ترور گفت: درحال نگارش چندین جلد کتاب به همت انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی هستیم. خاطرات 400 تن از خانواده‌های شهدای ترور را کامل کرده‌ایم و به دنبال شناسایی دیگر خانواده‌ها هستیم اما چون دسترسی به همه پرونده‌ها مقدور نیست کار ما با سختی پیش می‌رود. گاهی خانواده ها با ما همکاری نمی کنند و ما را امین نمی‌دانند. طول می‌کشد این خانواده‌های معظم شهدا ما را شناخته و به ما اعتماد کنند. برخی از بازماندگان از دنیا رفته‌اند و به جاماندگان خانواده شهدای ترور نیز اطلاعات چندانی ندارند ادامه این رویه ظلم به شهدای ترور و خانواده‌هایشان است.

همسر شهید علیمحمدی در خصوص برگزاری کنگره 17 هزار شهید ترور ابراز نظر کرد و گفت: چنین برنامه‌هایی نوعی دلداری به خانواده‌های شهدای ترور است که به مرور زمان مورد غفلت قرار گرفته‌اند این برنامه‌ها روحیه‌ها را تقویت می‌کند و می‌فهماند این خانواده‌ها تنها نیستند ما تعداد زیادی قربانی ترور داشته‌ایم اما تبلیغ و فعالیت رسانه‌ای قوی‌ای در این خصوص نکرده‌ایم این برنامه‌ها تاثیر بسیاری در ابعاد بین المللی دارد.

صدیقیان در پاسخ به این مطلب که «طی یکی از مواد قانونی ما حق طرح شکایتی از جانب NGOها وجود دارد اما در این میان از NGOهای فعال در زمینه‌های ترور و شهدای ترور نامی آورده نشده است» گفت: ما در این خصوص ضعف قانون نداریم می‌توانیم از قوانین جاری استفاده کنیم اما به این فکر نیفتاده‌ایم باید جمع در این مورد تصمیم بگیرد و در صورت نیاز خواست خود را از مسئولان مطرح کند.

در انتهای این مراسم با حضور اصحاب رسانه از خانواده‌های شهدای ترور تقدیر شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران