مراکز درمانی در استان فارس روزانه ۷۵۰ واحد خون نیاز دارند


مراکز درمانی در استان فارس روزانه 750 واحد خون نیاز دارند

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه مراکز درمانی این شهر روزانه بیش از ۵۰۰ واحد خون نیاز دارند، گفت: استان فارس روزانه درمجموع ۷۵۰ واحد فرآورده‌های خون برای تامین بیماران نیازمند است.

محمدحسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه زنان استان فارس سهم اندکی را در اهدا خون به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر سهم مشارکت زنان فارس در اهدا خون 3.2 درصد است که این آمار کمتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به نقش کمرنگ زنان در تامین خون سالم در استان گفت: چنان‌چه بانوان استان در اهدا خون حضوری فعال داشته باشند، سالانه تعداد پنج هزار نفر به آمار اهداکنندگان خون در فارس افزایش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس  با اشاره به میزان مصرف و اهدا روزانه 650 الی 750 واحدی خون در استان گفت: به دلیل تعدد اعمال جراحی که در بیمارستان‌های شیراز انجام می‌شود، امروزه مراکز درمانی فارس در بین دیگر بیمارستان‌های کشور پس از تهران در لیست بیشترین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی قرارگرفته است.

کریمی افزود: در چهار ماه نخست امسال 69 هزار و 614 نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان فارس مراجعه کردند که با توجه به شرایطی که به لحاظ پزشکی اهداکنندگان خون باید از آن برخوردار باشند، از این تعداد 51 هزار و 302 نفر خون اهدا کردند.

کریمی بیشترین نیاز گروه خونی انتقال خون استان را گروه‌های منفی اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارها افرادی که گروه خونی آن‌ها منفی است جمعیت آنان کمتر از گروه‌های مثبت است و همین موضوع شیراز را در تمامی فصول با کمبود گروه خونی منفی روبه‌رو کرده است.

وی میانگین روزانه اهدای خون در شیراز را 400 واحد اعلام کرد و افزود: مراکز درمانی این شهر روزانه بیش از 500 واحد خون نیاز دارند و استان فارس نیز روزانه درمجموع 750 واحد فرآورده‌های خون برای تامین بیماران نیازمند است.

مدیرکل انتقال خون فارس حضور اهداکنندگان خون در فارس را ستودنی دانست و گفت: خوشبختانه از سال گذشته فرهنگ اهدا خون در بین مردم استان ارتقا یافته و این موضوع به‌گونه‌ای است که از سال گذشته تاکنون تمامی فرآورده‌های خونی استان فارس توسط اهداکنندگان استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon