"عطر تقلبی" تلنگری برای حفظ حریم‌ در فضای مجازی

"عطر تقلبی" تلنگری برای حفظ حریم‌ در فضای مجازی

کارگردان و نویسنده تئاتر عطر تقلبی گفت: «عطر تقلبی» تلنگری برای حفظ حریم‌ها در فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از مشهد مقدس، شادی غفوریان امشب در نشست خبری نمایش «عطر تقلبی» در سالن بهار پس از اجرای این تئاتر اظهار داشت: از سال 81 کار تئاتر را با اجراهای دانشجویی آغاز کردم و در مدت فعالیت خود در عرصه تئاتر توانسته‌ام جایز نخست فجر دانشجویی را دریافت کنم.

وی با بیان اینکه تئاتر "در هیاهوی عصر پاییز" یکی دیگر از نمایش‌های من بوده است، افزود: آخرین کارم با عنوان" یک قصه تکراری" توانست رتبه دوم در طرح ویژه را در فستیوال کوتاه دانشگاه فردوسی را به خود اختصاص دهد.

نویسنده و کارگردان عطر تقلبی خاطرنشان‌کرد: ایده این نمایش برگرفته از مسائل پیرامون امروز که همه افراد جامعه به نوعی درگیر فضای مجازی و تکنولوژی است چرا که این تکنولوژی همه زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایده اولیه این نمایش مربوط به سال 86سال است و طرح نهایی این نمایش در سال نوشته شد، افزود: 92 داستان این نمایش روی خط مرزی بین خیال و واقعیت رخ می‌دهد و مشکلات ناشی از استفاده فضای مجازی و تکنولوژی را به صورت رئال برای بیننده به اجرا می‌گذارد.

نویسنده و کارگردان نمایش «عطر تقلبی» با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش روابط در فضای مجازری بسیاری از افراد از خطوط قرمزها عبور کرده‌اند و این خطوط به رنگ صورتی یا سفید تغییر رنگ داده است، تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی در کشور سریع‌تر از فرهنگ استفاده آن به زندگی مردم وارد می‌شود.

غفوریان گفت: عطر تقلبی تلنگری برای حفظ حریم‌ها و توجه به آسیب‌های حاصل از استفاده غیر اصولی و فضای مجازی است و داستان این نمایش برگزفته از بازخورد زندگی اکثر مردم جامعه در استفاه از تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه شهرزاد مجاور، طاهره فومنی و بازیگر مرد قصه افراد بدی نیستند، تصریح کرد:شهرزاد مجاور که به عنوان معشوقه مجازی مرد قصه  اقداماتی را که انجام می‌دهد از روی کنجکاوی بوده و شیطنتی خاص در معرفی خود به  طاهره فومنی همسر مرد نداشته است.

کارگردان و نویسنده "عطر تقلبی" از حمایت حوزه هنری خراسان در اجرای این تئاتر خبر داد و گفت: یکی از مسائل پیچیده و چالش‌های حوزه تئاتر بوروکراسی‌های اداری و تامین تجهیزات است که همین مسائل برای تئاتر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

غفوریان افزود: عطر تقلبی از جمله نمایش‌های پذیرفته شده از جشنواره تئاتر استانی است و این نمایش همچنین در جشنواره تئاتر فجر امسال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon