سوریه و یمن محور سفر ملک سلمان به مصر

سوریه و یمن محور سفر ملک سلمان به مصر

خبرگزاری تسنیم: پادشاه عربستان سعودی، هفته آینده با سفر به مصر، با رئیس‌جمهوری این کشور درباره مسائل منطقه‌ای به‌ویژه بحران‌های سوریه و یمن گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «الفجر»، منابع آگاه اعلام کردند «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، هفته آینده به همراه هیئتی متشکل از وزرای دفاع، خارجه و نفت عازم مصر خواهد شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور برای گفت‌وگو درباره همکاری مشترک در زمینه اقتصادی و رایزنی درخصوص برخی مسائل منطقه‌ای و جهانی، دیدار می‌کند.

این دومین سفر ملک سلمان به مصر است و پس از بازگشت وی از آمریکا و دیدارش با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور، انجام خواهد شد.

در همین راستا، «سعید اللاوندی» کارشناس مسائل بین‌المللی تصریح کرد پرونده‌های مهمی از جمله پرونده یمن در جریان این سفر مورد رایزنی قرار خواهد گرفت. مصر ترجیح می‌دهد چالش یمن به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود هر چند عربستان سعودی نیز به حل و فصل مسالمت‌امیز این پرونده متمایل شده است ولی راهکار نظامی را برای فشار آوردن به جنبش «انصارالله» جهت نشستن پای میز مذاکره، انتخاب کرده است.

این کارشناس در ادامه افزود این سفر هماهنگی بین مصر و عربستان را برای حل مشکل تروریسم و نیز موافقت با تشکیل ائتلاف منطقه‌ای تضمین می‌کند.

براین اساس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با عبدالفتاح السیسی و ولیعهد ابوظبی که هفته گذشته مهمان مسکو بودند، پیشنهاد خود برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم را بار دیگر مطرح کرد.

طبق گفته این کارشناس بین‌المللی، بحران سوریه یکی دیگر از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که در سفر ملک سلمان به مصر بررسی خواهد شد. عربستان سعودی می‌گوید اگر قرار است بحران سوریه مسالمت‌آمیز حل شود باید «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور از چرخه قدرت کنار رود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان