تظاهرات علوی‌های مقیم اروپا در حمایت از اعتراضات مردم ترکیه

تظاهرات علوی‌های مقیم اروپا در حمایت از اعتراضات مردم ترکیه

خبرگزاری تسنیم: بیش از ۸۰ هزار نفر از شهروندان اروپا به‌دعوت جامعه علوی‌های اروپا دیروز (شنبه) در شهر‌کلن آلمان علیه دولت ترکیه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه سوئیسی"لو‌تام"؛ بیش از 80 هزار نفر از شهروندان اروپا به‌دعوت جامعه علوی‌های این کشور دیروز (شنبه) در شهر‌کلن آلمان علیه دولت ترکیه دست به تظاهرات زدند.

به‌گفته علی‌دوغان، دبیر جامعه علوی‌های آلمان، این بزرگ‌ترین تظاهراتی است که از شروع اعتراضات ضددولتی مردم ترکیه  تاکنون در آلمان برگزار می‌شود.

تظاهرکنندگان از شهرهای مختلف آلمان و همچنین از کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس به کلن آمده بودند. آنها پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها "همه‌جا میدان تقسیم است"، "همه‌جا مقاومت هست"، "دیکتاتوری اردوغان باید پایان یابد" نوشته شده بود.

تجمع کنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه شدند و به سرکوب معترضان ترک از سوی پلیس این کشور اعتراض کردند.

از ابتدای اعتراضات ضددولتی در ترکیه، شهرهای مختلف آلمان شاهد تظاهرات متعددی علیه رفتار دولت اردوغان با معترضان این کشور بوده است. همچنین تنش‌های سیاسی به سطح مسئولان بلندپایه این دو کشور رسیده است. انتقاد صدراعظم آلمان از سرکوب شدید مردم از سوی ترکیه واکنش تند آنکارا را در پی داشته و طی روزهای اخیر سفرای دو کشور احضار شده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان