مرگ رژیم صهیونیستی در مراجعه به آرای عمومی و صندوق رای است

مرگ رژیم صهیونیستی در مراجعه به آرای عمومی و صندوق رای است

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات فراوانی باید در سطح منطقه و جهان انجام شود تا از مسئله تروریسم فاصله بگیریم گفت: مرگ رژیم صهیونیستی در مراجعه به آرای عمومی و صندوق رای است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دومین کنگره 17 هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این کنگره و هدف آنها مبنی بر پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم اظهار داشت: ترور، یکی از چهره‌های زشتی است که متأسفانه از دیرباز و دوران کهن شاهد آن در زندگی انسان‌ها هستیم، البته در دنیای مدرن و سیاست مدرن، ترور و تروریسم شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. در تاریخ کهن عمدتاً ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد، اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف شده و از مسئله‌ای فرعی به مسئله‌ تشکیلاتی منتقل شده است.

وی یادآور شد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است که اهداف تروریستی را دنبال می‌کند و برای اهداف سیاسی، تسلط بر قدرت یا اجرای برنامه‌هایی که از سوی قدرت‌ها به آنها ابلاغ شده است، حرکت می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به نمونه‌ای در تاریخ ایران در این خصوص افزود: یکی از نمونه‌های آشکار این‌گونه تروریسم، سازمان منافقین است که خود را با عنوان مجاهدین خلق نام‌گذاری کرده‌ بودند. ملت و مردم ایران شاهد جنایات آنها بود و مثال‌های فراوانی در این خصوص وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان تشکیلات پا را فراتر می‌گذارد، ادامه داد: برخی از حکومت‌ها برمبنای ترور به‌وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند، نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین است. این حکومت و این رژیم براساس ارعاب، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرده و امروز نیز همان مسیر ضدانسانی خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: نوع دیگری از ترور بر مبنای ترور عقیدتی است که در آن گروهی متعصب و جاهل تحت پوشش یک آئین و دین به خشونت و ترور می‌پردازند. هر کس در مسیر راه آنها قرار گیرد به آن نسبت تکفیر می‌دهند و او را کافر پنداشته و جواز ترور و خشونت علیه او را صادر می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمونه‌هایی از این نوع دیدگاه در عصر ما و در منطقه ما وجود دارد، گفت: نمونه‌هایی از قبیل داعش، القاعده، بوکوحرام و دیگران از این دست به شمار می‌روند.

روحانی با اشاره به تشابه این تروریست‌ها و این نوع دیدگاه‌ها ادامه داد: در تمام این ترور‌ها چه آنهایی که تشکیلاتی و سازمانی هستند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار دارند و چه آنهایی که بر مبنای اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند، همه آنها از استقبال، رأی و خواست مردم محرومند و این افراد و گروه‌ها در بین ملت‌ها، جوامع و مردم و آرای مردم با استقبال مواجه نیستند؛ حتی رژیمی مثل رژیم صهیونیستی هم از آرای مردم می‌ترسد. این گروه‌ها از صندوق رأی می‌ترسند و مرگ خود را در کنار صندوق می‌بینند.

وی ادامه داد:  اگر رژیم غاصب حاضر به صندوق رأی شود و خواست یهودیان و مسیحیان و مردم سرزمین اشغالی را بپذیرد قطعا رأی مردم در راستای اهداف او نیست به همین دلیل است که رژیم ترور هیچ گاه در مسیر انتخاب نیست و به سمت صندوق نمی‌رود زیرا به جای انتخاب ارهاب و ارعاب را دوست دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از طرف دیگر همه آنهایی که مسیر ترور را انتخاب کردند، صلح، مفاهمه و مذاکره را خیانت می‌دانند و مسیر آنها مسیر خشونت هستند آنها می‌گویند یا سفید سفید یا سیاه سیاه یا زیبای مطلق و یا زشت مطلق و چیزی به عنوان حد وسط برای آنها وجود ندارد. در مذاکره و تفاهم دو طرف باید به میانه‌ای برسند اما آنها نه میانه‌ای را قبول دارند و نه میانی را و نه رنگی به جز سیاه و سفید می‌شناسند.

روحانی در همین زمینه تأکید کرد: ترور و تروریسم از صلح، تفاهم، مذاکره و منطق می‌ترسند و خود را میزان و مرکز عالم می‌دانند. هرچه با آنها موافقت کند، حق و هر که با آنها مخالفت کند، ناحق است و در مسیر باطل و ناحق خود همواره حرکت می‌کنند. این گروه‌ها معمولا یک پیشوایی دارند و به عنوان رئیس سازمان آن را بالاترین مقام می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه برای فاصله گرفتن از این مسیر، اقداماتی را در سطح منطقه و جهان باید صورت دهیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات نابجای قدرت‌های بزرگ شده است. قدرت‌های غربی، آمریکا و رژیم‌ غاصب صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب با حمایت از ترور و تروریسم در مرحله اول و پس از بروز جنگ تحمیلی در مرحله دوم و در استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی در مرحله سوم، حمایت‌های خود را از ترویسم علیه ایران نشان دادند، آن هم انقلابی که بلافاصله پس از ظهور و بروز خود مردم را به سمت صندوق رأی حمایت کرد.

رئیس جمهور در همین زمینه خاطرنشان کرد: 47 روز از انقلاب اسلامی گذشته بود که نوع نظام حاکم از طریق رأی مردم انتخاب شد و در شرایطی که این نظام و انقلاب دنبال خواست مردم بود، گروه‌هایی در ایران توسط قدرت‌های غربی حمایت شدند که به ترور در کشور دست زدند. در ظاهر فعالیت این گروه‌ها در قالب برخی گروه‌های سیاسی بود اما تحت فرمان قدرت‌های بزرگ عمل می‌کردند و دیدید چه شرایطی را برای کشور ایجاد کردند.

روحانی ادامه داد: این گروه‌های ترور به هیچ کس در کشور رحم نکردند، یک مغازه دار مومن انقلابی را در مغازه خود ترور کردند. یک فرد مومن انقلابی را در همین خیابان‌های تهران در مقابل مسجد پس از نماز و یا بعد از نماز به شهادت رساندند. برخی از افراد را در خانه و در حضور خانواده و فرزندانش ترور کردند.

وی افزود: این خشونت‌هایی که در منطقه امروز دیده می‌شود، شاید برای برخی چیز جدیدی باشد اما در تهران، منافقین خشونت‌هایی را اعمال کردند که یک نمونه آن این بود که در خانه‌ای فرد انتظامی و امنیتی را به شکل وحشیانه و با کندن پوست او به شهادت رساندند. خشونت‌هایی که شاید در تاریخ کم نظیر باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشتن امام جمعه پیرمرد عالم در حال نماز و رو به قبله و به شهادت رساندن امام جماعت قبل از نماز، به شهادت رساندن رئیس قوه قضائیه، جمعی از وزرا، نمایندگان و رئیس جمهور و نخست وزیر در ایران و به شهادت رساندن یک عالم اندیشمند محقق به نام دنیای اسلام، شهید علامه مطهری به جرم علم، تحقیق و سخن حق گفتن از اقدامات وحشیانه و خشونت آمیزی بود که توسط تروریست‌ها در ایران رخ داده است.

روحانی با بیان اینکه در دوران جنگ و در زمانی که کشوری متجاوز، کشور ما را اشغال کرده بود برخی از همین گروه‌ها از پشت به ما خنجر زدند، ادامه داد: برخی از خلبانان عراقی که در جنگ تحمیلی اسیر شده بودند، در جواب اینکه چرا شما مناطق پرجمعیت و مسکونی را مورد اصابت بمب قرار می‌دادید و بیرون از محوطه مسکونی بمب خود را نمی‌انداختید، پاسخ می‌دادند ما چندین بار این کار را انجام دادیم اما منافقین اطلاعات منطقه محل اصابت بمب را به مسئولان عراقی گزارش می‌دادند و با همین گزارش ما را اعدام می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ترور ابزاری برای قدرت‌هاست از بین نخواهد رفت، گفت: ترور تا زمانی که به عنوان ابزاری در دست قدرت‌هاست، از بین رفتنی نیست. برای از بین رفتن آن عزم و قدرت و اراده جمعی در جهان باید ایجاد شود و تا زمانی که دو معیار برای تروریسم داریم و آن را به تروریست بد و تروریست خوب تقسیم می‌کنیم، تروریسم از بین نمی‌رود و به نتیجه نخواهیم رسید.

رئیس جمهور افزود: امروز قدرت‌هایی در اروپا و آمریکا هستند که از تروریست‌ها و از یک رژیم تروریستی حمایت می‌کنند و به دنبال حمایت از یک گروه تروریستی هستند.

روحانی تصریح کرد: برای مقابله با تروریسم و از بین بردن آن، باید با یک استاندارد مشخص در مقابل تروریست و گروه‌های تروریستی رفتار کرد. برخی در ظاهر می‌گویند ما با تروریست مخالفیم اما در عمل از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال 2003 به بعد، تعداد انسان‌های کشته شده توسط تروریست‌ها چند برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: بعد از اشغال عراق شاهد هستیم که روند این‌گونه رفتارها در منطقه افزایش یافته و شاهد بروز و ظهور گروهک‌های تروریستی که رفتارهای خشونت باری را در منطقه انجام می‌دهند، هستیم. خشونت‌هایی که در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و نیجریه قابل مشاهده است، حاصل همین رفتارها و عملکرد گروه‌های تروریستی است. عمده این کشتارها توسط گروه‌هایی مانند القاعده، طالبان، بوکو حرام و یا مشابه آنها صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در شرق و غرب ایران، گروه‌های مختلف به ظاهر قومی و نژادی اما در واقع تحت فرمان قدرت‌های بزرگ با مردم و نیروهای انتظامی که حافظ مرز هستند، می‌جنگند و کشتار ایجاد می‌کنند.

روحانی گفت: چطور می‌شود برای ما قابل قبول باشد که آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی مدعی مقابله با تروریسم باشند اما تروریست‌های مختلفی که در داخل کشور ما هزاران بی گناه را به شهادت رسانده‌اند، امروز در کشور آنها آزادانه فعالیت به ظاهر سیاسی و در واقع تروریستی انجام می‌دهند و حتی به پرونده حقوقی و مطالبات جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی ایران بی اعتنا باشند.

وی با اشاره به اینکه با این رویکرد نمی‌توان امیدوار بود که تروریسم از بین رود و آنها مقابل تروریسم قرار گیرند، گفت: ممکن است یک کشوری گروه تروریستی را ابزاری برای رسیدن به منافع خود بداند اما آتش افروزان بدانند این آتش دیر یا زود دامن آنها را خواهد گرفت. این‌طور نیست که از یک گروه تروریستی به ظاهر در جهت رسیدن به منافع خود حمایت کرد و انتظار داشت همواره از آن منتفع باشند. در منطقه خود دیده‌ایم گروه‌های تروریستی که ایجاد شدند و حامیان آنها پس از مدتی دچار مشکلاتی از سوی همین گروه شدند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان‌های ملی و نهادهای بین المللی هیچ‌گاه یک اقدام مناسب و محکمی را در برابر این گروه‌ها انجام ندادند، بیان کرد: این سازمان‌ها جنایات جنگی، نسل کشی و حملات سازمان یافته را نیز به کشورهای مختلف محکوم نکردند.

روحانی با طرح این سوال که چطور می‌شود گروه‌های تروریستی که امروز در عراق و سوریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهند می‌توانند به راحتی و به آسانی نفت بفروشند، گفت: این قدرت‌ها که اعلام می‌کنند ماهواره‌های ما حتی شماره ماشین‌ها را ثبت می‌کند و هواپیماها و رادارها را به راحتی تشخیص می‌دهد چگونه می‌توانیم بپذیریم که این گروه‌ها به راحتی و آزادانه نفت خود را می‌فروشند و یا با سرقت آثار باستانی از موزه‌ها آنها را به راحتی در بازار می‌فروشند.

وی با طرح این سوال که چرا این کشورها در برابر گروه‌های تروریستی اقدامات حقوقی و عملیاتی انجام نمی‌دهند و علیه آنها متحد نشده و اقدام جدی انجام نمی‌دهند گفت: پاسخ این سوال این است که این کشورها از اختلاف و کشتار بین مسلمانان نفی می‌برند. آنهایی که در برابر کشته شدن این افراد بی گناه هیچ اقدامی نکرده‌اند امروز ادعا می‌کنند مدافع حقوق بشر هستند بدون اینکه اراده و اقدام جدی در مقابل این گروه‌ها انجام دهند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز قربانی ترور بوده و مصمم برای مبارزه با تروریسم در داخل و در منطقه و جهان است، گفت: هر جا ببینیم تروریسیم بروز و ظهور یافته و بی‌گناهان را از دم تیغ جنایت خود می‌گذرانند با تمام توان و امکان به کمک مظلومان علیه تروریست‌ها اقدام خواهیم کرد.

روحانی گفت: کشورهایی که با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کنند مانند ملت و کشور عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و یمن و هر کجا باشد و هر جا که ایران ببیند بی‌گناهان زیر چکمه‌های تروریسم مورد کشتار قرار می‌گیرند، این ملت‌ها از حمایت ایران بهره مند خواهند شد و ملت ایران به کمک مردم مظلوم و بی‌گناه خواهد رفت.

وی با ابراز تأسف از همراهی برخی از کشورهای مسلمان منطقه با گروه‌های تروریست حامی کشورها و قدرت‌های بزرگ گفت: چرا برخی از کشورهای مسلمان منطقه به این دام افتاده‌اند و به تروریست‌ها کمک می‌کنند و چرا در این جنایت‌ها سهیم می‌شوند. چرا پول و امکانات و اقدامات سیاسی خود را در منطقه در جهت حمایت و همراهی با این گروه‌ها به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور افزود: هر کشوری که امروز در منطقه به تروریسم کمک می‌کند و به کشتار بی‌گناهان کمک کرده و کمک می‌کند، فکر نکند این تروریست‌ها همواره در راستای منافع آنها حرکت خواهند کرد و مطمئن باشند، آتش آنها دیر یا زود دامان آنها را نیز فراخواهد گرفت.

روحانی تصریح کرد: خواست ما از همه کشورهای منطقه این است که همه با هم در برابر تروریسم متحد شده و با یک برنامه جامع از لحاظ اطلاعاتی، حقوقی و سیاسی در مقابله با تروریسم حرکت کنیم و بدانیم ترور و تروریسم به نفع کسی نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه باید با ریشه‌های تروریسم نیز مقابله کرد، گفت: جهل، تعصب خشک، افراطی‌گری، فقر، عدم توسعه یافتگی، استبداد، استعمار از ریشه‌های ترور به شمار می‌روند که باید آنها را شناخت و به شکل ریشه‌ای با آنها برخورد کرد و الا مبارزه ظاهری با موضوع تروریسم، باعث حل و فصل نهایی مسئله تروریسم نخواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: هنوز در دنیا برخی از گروه‌های تروریستی دارای جاذبه برای جوانان جامعه ما هستند که با شناسایی و مقابله با ریشه‌های آن می‌توان این مسائل را نیز حل و فصل کرد.

وی  در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم کشورهای منطقه در کنار ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، سازمان های مردم نهاد و سازمان‌های حقوقی، سیاسی و اجتماعی دست در دست هم دهند تا جامعه انسانی و منطقه از خطر تروریسم برای همیشه نجات یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon