پرداخت وام به کشاورزان خسارت‌دیده بیله‌سوار در ستاد بحران کشور بررسی می‌شود


پرداخت وام به کشاورزان خسارت‌دیده بیله‌سوار در ستاد بحران کشور بررسی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت وام بلاعوض و کم‌بهره به کشاورزان خسارت‌دیده از آتش‌سوزی شهرستان بیله‌سوار در ستاد بحران کشور بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیماز اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار جزو 51 منطقه مشخص شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به شمار می‌رود که این یک امتیاز برای این شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با حمایت امام جمعه و استاندار اردبیل نقشه اصلاح شده این منطقه که شامل 80 هزار هکتار از پارس‌آباد و بیله‌سوار بوده مورد موافقت قرار گرفته و با مهر دولت این نقشه به مجلس تحویل داده می‌شود و تبصره‌ای نیز به این لایحه افزوده می‌شود تا امکان گسترش این منطقه تا شهرستان گرمی میسر شود.

برومند افزود: تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا لایحه ایجاد منطقه آزاد در مجلس مصوب شود اما در صورتی که این لایحه در مجلس رای نیاورد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با موافقت با الحاق شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد به منطقه آزاد ارس زمینه توسعه و آبادانی این شهرستان را فراهم آورد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌سوزی‌های رخ داده در شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: جبران خسارت کشاورزان و زارعان در منطقه با جدیت پیگیری می‌شود که در این زمینه مکاتباتی با مقامات عالی کشوری انجام شده تا بتوانیم خسارات این کشاورزان را جبران کنیم.

وی از مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور برای جبران خسارات کشاورزان از محل آتش‌سوزی‌های اخیر خبر داد و گفت: در این نامه از جهانگیری خواسته شده تا با موافقت برای ارائه 2 میلیون تومان وام بلاعوض برای هر هکتار و 3 میلیون تومان وام کم‌بهره برای کشاورزان منطقه از این افراد حمایت شود که با اقدامات انجام شده توسط وی این امر در ستاد بحران کشور بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon