آندره ولچک: پیشروی در همه زمینه‌ها؛ ایران را به هدف اصلی ترورها تبدیل کرده است

آندره ولچک: پیشروی در همه زمینه‌ها؛ ایران را به هدف اصلی ترورها تبدیل کرده است

استاد دانشگاه، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی گفت: امروزه تمامی کشورهایی که در برابر برخی قدرت‌های بزرگ قرار میگیرند، در لیست ترور قرار گرفته، منزوی می‌شوند و به آنها حمله می‌شود و ایران نیز که همیشه در همه زمینه‌ها پیشرو بوده هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آندره ولچک استاد دانشگاه، روزنامه نگار، تحلیلگر آمریکایی در دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور با اشاره به تروریسم دولتی آمریکا علیه ایران گفت: من به تمام قاره‌ها سفر کرده‌ام و از نزدیک شاهد حملات مختلفی بودم و اقداماتی که کشورهای غربی جهت تخریب برخی کشورها انجام دادند را از نزدیک دیده‌ام و بررسی کرده‌ام که چرا ایران همیشه هدف تروریست بوده است. نتیجه این بررسی‌ها این بود که چون ایران همیشه در همه زمینه‌ها پیشرو بوده است مورد هدف قرار می‌گرفته، امروزه تمام کشورهایی که در برابر قدرت‌های بزرگ قرار می‌گیرند در لیست ترور نیز قرار می‌گیرند منزوی شده و به آنها حمله می‌شود.

وی افزود: تروریسم بیشتر افراد عادی را هدف قرار می‌دهد. اقدامات تروریستی اکثرا علیه این مردم انجام می‌شود کسانی که روی پای خود می‌ایستند و ارزشهای خود را دارند. ترور، چهره‌های مختلفی دارد یکی از چهره‌های زشت آن استعمار است. ایران و بسیاری از کشورهای دیگر تجربه تلخ استعمار را داشته‌اند. ایران از انواع و اشکال تروریست رنج برده است در قدیم دولت مصدق نیز قربانی تروریست شد. دولت مصدق در آن زمان دنباله‌رو سیاست‌ها و ایده‌های جدیدی بود که به نفع مردم بود و دولت‌های غربی آن را تحمل نکردند.

آندره ولچک در ادامه تصریح کرد: بعد از آن هم غرب در موارد دیگری علیه ایران از حمله استفاده کرده است و باعث شد حقوق بشر ضایع شود و تعداد زیادی از غیرنظامیان ایرانی هم کشته شوند و بعد از انقلاب ایران هم ایرانی‌ها از تهدیدهای مختلف رنج می‌برند. 17 هزار نفر در ایران قربانی تروریست شدند. غرب همیشه از اقدامات خود در مقابله با تروریست صحبت می‌کند اما بیشتر اقدامات مقابل آن را داشته است. تروریسم غربی علیه کشورهای مستقل انجام می‌شود و آنها به خاطر منافع خودشان تروریسم را ترویج می‌کنند.

این روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی با اشاره به نظر اسلام در مورد موضوع تروریست گفت: اسلام دین صلح است و اکثرکشورهای مسلمان هم رویه معتدلگرایانه را در پیش گرفته‌اند و آزار و اذیتی برای کشورهای دیگر نداشته‌اند و این مورد در مورد کشورهای ایران، مصر و اندونزی که جمعیت مسلمان فراوانی دارد، صادق است. غرب تقریباً تمامی گروه‌های تروریستی در شرق را بوجود آورده و در زمان اشغال افغانستان در آنجا نیز تروریست‌هایی را مستقر کرد. من در خصوص گروه داعش هم در حرفه روزنامه نگاری کار کرده‌ام و در مرز ترکیه و سوریه بوده و اخبار داعش را آنجا پیگیری کردم. بخصوص در کمپ‌های پناهجویان در مرز ترکیه و همچنین در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در افغانستان و در اردن متوجه شدم که داعش از ترکیه به سوریه صلاح وارد می‌کند و اقدامات تروریستی فراوانی انجام می‌دهد درحالی که دولت ترکیه از تمامی این تحولات مطلع است.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در عراق گفت: در عراق وقتی شش یا هفت کیلومتر با شهر موسل فاصله داشتم متوجه شدم سه گروه تروریستی تحت حمایت امریکا و انگلیس انجا عملیات تروریستی انجام می‌دهند و آن سه نیرو عبارت است از داعش، ارتش کرد، نیروی هوایی آمریکا که بمب‌های خود را برسر مردم غیرنظامی می‌ریزد. تمامی فعالیت‌های تروریستی که در عراق مشاهده می‌کنیم تحت حمایت غرب است. من به لبنان هم سفر کرده‌ام و آنجا هم دیده‌ام میدان جنگ جدیدی برای تروریست‌ها وجود دارد و گروه‌های مختلفی با ادعای فعالیت اجتماعی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند. یکی از دلایلی که تروریست‌ها در لبنان فعالیت می‌کنند به خاطر وجود حزب الله لبنان است. گروه اجتماعی که حتی به غیر مسلمانان هم توجه می‌کند و برای آنان خدمات رسانی دارد. به این دلیل که حزب الله لبنان متحد نزدیک ایران است و ایران توسط غرب به عنوان دشمن شناخته می‌شود آن را نیز تحت حملات تروریستی قرار می‌دهد.

آندره ولچک در ادامه گفت: چرا غرب با ایران مخالف است و آن را دشمن فرض می‌کند زیرا ایران عضو مفتخری از کشورهای دنیا است که در برابر سیاست‌های غرب مقاومت می‌کند. من اهل آمریکای جنوبی هستم و این کشورها سالهاست که برای انقلاب در کشورهایشان با غرب در ستیز هستند. ایران به این دلیل در معرض تروریست غربی قرار گرفته که متحد آمریکای جنوبی است کشوری که بسیاری از رهبران آن به خاطر جمهوری خواهی ترور شدند. ایران کشور مستقلی همچون کشورهایی که در آمریکای لاتین و آفریقا مستقر هستند شعارش این است که نباید حکومتی در دنیا وجود داشته باشد که بر کشورهای دیگر مسلط شود.نوام چامسکی که از متفکران مشهور دنیای غرب است هم با این نظر من موافق است. مردم خاورمیانه اولین و خطرناکترین کشوری که شناخته و معرفی می‌کنند آمریکا است در حالی که واقعیت توسط رسانه‌های غربی حذف شده و آنها تمام تحولات را سیاه و سفید جلوه می‌دهند. واقعیت این است که ایران تنها بخشی از کشورهایی است که به دنبال حقوق بشر و استقلال بشریت هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران